Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca korekcyjno-kompensacyjna 0800-PIWS1-3GOK
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Czajkowska I., Herda K. (1989) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa: WSIP.

Górniewicz E. (2017) Diagnozowanie trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń: Wyd. AKAPIT.

Górniewicz E. (1998) Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.

Jastrząb J.(1997). Toruńska szkoła terapeutyczna. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne ”AKAPIT”.

Kaja B (2001). Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej.

Skibińska, H. (2001). Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu: materiały pomocnicze dla nauczycieli i studentów nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej.

Efekty uczenia się:

Student:

Omawia rodzaje trudności uczniów w uczeniu się. Rozpoznaje i omawia charakterystyczne symptomy specyficznych i niespecyficznych trudności w uczeniu się. Rozpoznaje charakterystyczne zaburzenia rozwojowe będące przyczyną trudności szkolnych. Planuje pracę z dzieckiem na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych. Dobiera metody, formy pracy oraz środki dydaktyczne adekwatnie do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia oraz charakteru jego zaburzeń rozwojowych. Stosuje prawidłowo zasady terapii pedagogicznej oraz metodyczny tok postępowania w pracy korekcyjno - kompensacyjnej z dzieckiem. Umie poprawnie zaplanować zajęcia i przedstawić je w formie konspektu.

Metody i kryteria oceniania:

Obowiązkowa obecność na min 90 % zajęć. Kolokwium zaliczeniowe (uzyskanie min 51%możliwych punktów); prezentacja materiału dydaktycznego do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej; ocena pracy indywidualnej (konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych). Student zobowiązany jest zaliczyć nieobecność na ćwiczeniach w formie ustnej wypowiedzi w ciągu trzech tygodni..

Zakres tematów:

Zakres i sposoby diagnozy trudności w uczeniu się dzieci w klasach 1-3.

Cele i zadania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.

Zasady terapii pedagogicznej stosowane na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych. Metody pracy z dzieckiem z trudnościami w uczeniu się, metody terapii pedagogicznej. Etapy pracy terapeutycznej.

Ćwiczenia do poszczególnych etapów terapii i ich charakterystyka.

Planowanie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych. Metodyczny tok postępowania w pracy z uczniem przejawiającym trudności w uczeniu się.

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeń, dyskusja, prezentacja, metoda problemowa, pokaz, metoda projektów

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 20/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 20/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 18/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 19/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 19/ szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 17/ szczegóły
7 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 20/ szczegóły
8 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Szada-Borzyszkowska 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)