Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. P. Rozmysłowicz, Arteterapia jako metoda korygowania zaburzeń emocjonalnych, (w:) Metody i formy terapii sztuką, L. Kataryńczuk-
Mania (red.), Zielona Góra 2005, str. 11-17
2. W. Szulc, Początki arteterapii jako dyscypliny paramedycznej w Europie, (w:) Metody i formy terapii sztuką, L. Kataryńczuk-Mania
(red.), Zielona Góra 2005, str. 7-10
3. J. Gładyszewska-Cylulko, Arteterapia w pracy pedagoga, Kraków 2011, str. 7-23
4. W. Szulc, Nauczanie sztuki i arteterapia, (w:) Edukacja kulturalna i aktywność artystyczna, Dz. Jankowski (red.), Poznań 1996r, str.
173-183
5. H. Depta, Film i wychowanie, Warszawa 1975, str. 29-39
6. J. Płażewski, Język filmu, Warszawa 1982, str. 16-33
7. J. Mytnik, Filmoterapia jako samodzielny rodzaj arteterapii, (w:) Arteterapia – Terapia sztuką w praktyce, nr 3/2010, E. Rybicka (red.),
Warszawa 2010, str. 27-28
8. J. M. Haltof, Kinoterapia – przeżyjmy katastrofę, (w:) Kino, J. Toeplitz (red.), Warszawa 1985, nr 9, str. 24-26
9. E. Morin, Kino i wyobraźnia, tłum. K. Eberhardt, Warszawa 1975, str.116-143
10. A.Tyburska, Film w odbiorze nieletnich sprawców czynów karalnych, Szczytno 2002, str. 85-96
11. B. Skowronek, Konceptualizacje filmu i jego oglądania w języku młodzieży, Kraków 2007, str. 186-195
12. J. Pisarek, P. Francuz, Poznawcze i emocjonalne zaangażowanie widza w film fabularny w zależności od typu bohatera, (w:)
Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej, P. Francuz (red.), Lublin 2007, str. 165-186
13. A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008, str. 169-176; 237-252
14. E. Nurczyńska-Fidelska, K. Klejsa, T. Kłys, P. Sitarski, Kino bez tajemnic, Warszawa 2009, str. 28-40; 42-54
15. A. Helman, Wstęp (w:) Kino gatunków, A. Helman (red.), Kraków 1991
16. M. Przylipiak, Kino stylu zerowego. Z zagadnień estetyki filmu fabularnego, Gdańsk 1994, str. 39-54; 59-83
17. J. Pisarek, P. Francuz, Poznawcze i emocjonalne zaangażowanie widza w film fabularny w zależności od typu bohatera, (w:)
Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej, P. Francuz (red.), Lublin 2007, str. 165-186
18. J. Płażewski, Język filmu, Warszawa 1982, str. 331-344; 415-426
19. J. Mytnik, Muzyka filmowa i kolorystyka filmu jako czynniki filmoterapii, (w:) Arteterapia – Terapia sztuką w praktyce, nr 4/2010, E.
Rybicka (red.), Warszawa 2010, str. 28-31
20. A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008, str. 133-141
21. S. Popek, Barwy i psychika: percepcja, ekspresja, projekcja, Lublin 1999, str. 80-108
22. P. Bellantoni, Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie, Warszawa 2010
23. M. Stańko, Uczestnicy, metody i efekty arteterapii – synteza badań, (w:) Arteterapia w medycynie i edukacji, W. Karolak, B.
Kaczorowska (red.), Łódź 2008, str. 185-194
24. E. Konieczna, Baśń w literaturze i filmie. Rola baśni filmowej w edukacji filmowej dzieci w wieku przedszkolnym, Kraków 2005, str.
69-86
25. L. R. Brody, J. A. Hall, Płeć, emocja i ekspresja (w:) Psychologia emocji, M. Levis, J. M. Haviland-Jones (red.), Gdańsk 2005, str.
431-442
Literatura dodatkowa:
1. J. Gładyszewska-Cylulko, Arteterapia w pracy pedagoga, Kraków 2011
2. E. J. Konieczna, Arteterapia w teorii i praktyce, Kraków 2003, str. 13-30
3. A. Helman, J. Ostaszewski, Historia myśli filmowej, Gdańsk 2007
4. E. Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2005, str. 53-96
5. J. Ostaszewski, Rozumienie opowiadania filmowego, Kraków 1999, str. 55-59; 73-78
6. U. Eco, Sztuka, Kraków 2008, str. 205-212
7. D. Bordwell, K. Thompson, Film Art – sztuka filmowa, Warszawa 2010
8. B. Nichols, Typy filmu dokumentalnego (w:) Metody dokumentalne w filmie, D. Rode, M. Pieńkowski (red.), Łódź 2013
9. Kino gatunków, A. Helman (red.), Kraków 1991
10. Kino gatunków wczoraj i dziś, K. Loska (red.), Kraków 1998
11. S. Kracauer, Teoria filmu: wyzwolenie materialnej rzeczywistości, Warszawa 1975, str. 155-177
12. G. Stachówna, Władcy wyobraźni, Kraków 2006
13. A. Helman, Rola muzyki w filmie, Warszawa 1964
14. J. Wierszyłowski, Psychologa muzyki, Warszawa 1979, str. 264-293
15. T. Natanson, Wstęp do nauki o muzykoterapii, Wrocław 1979
16. G. Zeugner, Barwa i człowiek, Warszawa 1965
17. D. Wedding, M. A. Boyd, R. M. Niemiec, Kino i choroby psychiczne. Filmy, które pomagają zrozumieć zaburzenia psychiczne,
Warszawa 2014
18. J. Aumont, M. Marie, Analiza filmu, Warszawa 2011
19. S. Siek, Autopsychoterapia, Warszawa 1985
|