Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa,
PWE, Warszawa 2007 i nast.
2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów,
MT Biznes, Warszawa 2006
3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000 i nast.
Literatura uzupełniająca:
1. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN,
Warszawa 2007
2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001
red. H.Ferenc i nast.
3. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi
konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007
|
Efekty uczenia się: |
Z2_U02 potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu
Z2_U03 potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na temat przyczyny i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz stawiać proste hipotezy badawcze , w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu i je weryfikować
Z2_U07 "wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do proponowania rozwiązań
i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów"
Z2_U10 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych z zakresu dyscypliny nauk o zarządzaniu
Z2_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań własnych i zespołu
|
Metody i kryteria oceniania: |
Wynik końcowy w postaci oceny z ćwiczeń jest pochodną % punktów z możliwych do uzyskania punktów uzyskanych z realizowanych analiz strategicznych dla wybranej/wylosowanej firmy.
51-60% = 3,0
61-70% = 3,5
71-80% = 4,0
81-90% =4,5
91-100% = 5,0
|