Literatura: |
Literatura podstawowa:
Sendur A.M, English for Safety, Security and Law Enforcement, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków, 2012.
Taylor J. Dooley J., Career Path: Police, Express Publishing, 2012.
Taylor J., Zeter J., Command and Control, Express Publishing, 2011.
Literatura uzupełniająca:
Pitts l., 1,000 Conversation Questions, ECQ Publishing, 2016.
Pitts L., 500 Grammar Based Conversation Questions EQO Publishing, 2017.
Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills, Advanced, OUP, 2016
de Chazal E., McCarter S., Oxford EAP, Upper - intermedaite, OUP, 2016.
Latham - Koening Ch., Oxenden C., English File, Advanced, OUP, 2018.
McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, Advanced, CUP, 2013.
Boyle Ch., Chersan I., Campaign: English for Law Enforcement, Macmillan 2009.
Britannica Online Encyclopedia, www.britannica.com
Encyklopedia PWN, encyklopedia.pwn.pl
www.msz.gov.pl/en/p/waszyngton_us_en/news/
Czasopisma
Zoom in on America,
The Times, itp.
Artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz wydawców
www.un.org ( UN News), www.reuters.com ( Reuters), www.voanews.com ( Voice of America), www.bbc.co.uk ( BBC News), wwww.thenews.pl ( Radio Poland), www.cnn.com ( CNN) , polandiinenglish.info, www.thefiirstnews.com( The First News, PAP Polska Agencja Prasowa), www.oup.com ( Oxford University Press), www.macmillan.com ( Macmillan), itp.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
K_U12 ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla bezpieczeństwa narodowego, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
S2A_U11
Kompetencje społeczne
K_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K01
K_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K02
K_K06 potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K06
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia
testy kontrolne, prace pisemne ( esej/ wypracowanie), ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć, ocena efektów pracy zespołowej.
egzamin ( ustny) po I semestrze.
|
Zakres tematów: |
Tematyka ogólna:
1. Kultura i media.
2. Szkolnictwo i edukacja dla bezpieczeństwa.
3. Energetyka.
4. Ochrona środowiska.
5. Transport.
6. Służba zdrowia i ratownictwo.
7. Zwalczanie terroryzmu,
8. Pisanie CV. List motywacyjny, list nieformalny ( np. zaproszenia, odpowiedź na zaproszenia), list formalny ( np. list reklamacyjny), raport, artykuł, recenzja ( np.książki, filmu) , esej wyrażający opinię.
Tematyka specjalistyczna
1. Służby mundurowe
2. Uzbrojenie
3. Armia
4. Policja
5. Straż Miejska
6. Straż Graniczna
7. Służba Więzienna
8. Straż Pożarna.
|