Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teorie nabywania języków 0400-AS2-1TNJ
Wykład (WYK) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Arabski, J. 1985. O przyswajaniu języka obcego (drugiego). Warszawa: WSiP.

Cook, V. 1991. Second Language Learning and Language Teaching. London: Edward Arnold.

Dornyei, Z. 2005. The Psychology of the Language Learner. Mahwah, New Jersey:Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Doughty, C.J., M. H. Long eds. 2003. The Handbook of Second Language Acquisition. Blackwell Publishing.

Ellis, R. 1986. Understanding Second Language Acquisition. Oxford: OUP.

Ellis, R. 1997. Second Language Acquisition. Oxford: OUP

Johnson, K. 2001. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Harlow: Pearson Education Limited.

Jordan, A., Carlile, O. and A. Stack. 2008. Approaches to Learning. A Guide for Teachers. Maidenhead: Open University Press.

Lightbown, P. and Spada, N. 2006. How Languages are Learned. Revised edition. Oxford: OUP

Loewen, S. 2015. Instructed Second Language Acquisition. New York: Routledge

Mitchell, R. and Myles, F. 1998. Second Language Learning Theories. London: Arnold

Phillips, D.C. and Soltis, J. F. 2009. Perspectives on Learning. New York: Teachers College Press

Saville-Troike, M. 2006. Introducing Second Language Acquisition.Cambridge: CUP

VanPatten, B., A. Benati.2010. Key Terms in Second Language Acquistion. York: Continuum

VanPatten, B., J. Williams, eds.2008. Theories in Second Language Acquisition. An Introduction. New York: Routledge.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu teorii uczenia się języka obcego. K_W02

K_W03 K_W04

2. Student opisuje podstawowe teorie nabywania języka obcego (teorie kognitywne i interakcyjne).

K_W02

K_W03

K_W04

K_W06

3. Student charakteryzuje różnice indywidualne wpływające na proces uczenia się języka obcego.

K_W02

K_W03 K_W04

K_W06

Metoda weryfikacji: zaliczenie pisemne

UMIEJĘTNOŚCI

4. Student przeprowadza analizę własnego doświadczenia jako ucznia języka obcego

K_U02 K_U03 K_U05

5. Student znajduje zależności między teoriami nabywania i uczenia się języków a innymi dziedzinami nauki. K_U06

Metoda weryfikacji: zaliczenie pisemne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

6. Student przyjmuje postawę refleksyjną w stosunku do treści prezentowanych na wykładzie . K_K01

K_K03

7. Student dokonuje samooceny własnej wiedzy i umiejętności K_K01

K_K03

8. Student wyraża swoją opinię i dzieli się refleksją dotyczącą zagadnienia omawianego w ramach wykładu. K_K01 K_K03

Metoda weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocene po II semestrze. Warunkiem otrzymania zaliczenia jes uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego

Zakres tematów:

1. Wstęp do teorii SLA – podstawowe pojęcia

2. Krótka historia SLA lata 1950-1980

3. Lingwistyka a uczenie się języka drugiego(obcego) – podejście Gramatyki Uniwersalnej (The Universal Grammar approach)

4. Teorie kognitywne a nabywanie drugiego języka

5. Interakcja w nabywaniu języka drugiego (obcego)

6. Akwizycja języka drugiego w systemie klasowo-lekcyjnym

7. Różnice indywidualne wpływające na proces uczenia się języka drugiego (obcego)

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca z elementami interaktywnymi

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Agnieszka Dzięcioł-Pędich 37/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)