PNJF3-umiejętności łączone 2 0400-FA1-3PNFU2
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 60 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; „Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ; „Production écrite niveaux C1/C2”, M. Causa, B. Mègre, Didier, 2008 ; „Production écrite niveaux B1/B2”, D. Dupleix, B. Mègre, Didier, 2007 ; „Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993 „Guide d’expression écrite française à l’usage des étudiants polonais”, A. Lauga, F. Michelet, UAM, 2003 ; « ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ; 300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999.. Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateur etc. |
||
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady poprawnego stosowania łączników międzyzdaniowych. K_W09 2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. K_W13 3.Student potrafi zrozumieć tekst pisany na poziomie B2/C1. K_U06, K_U09 4.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi pisemne. K_U01, K_U06, K_U08 5. Student potrafi zastosować struktury gramatyczne dla danego wypowiedzi. K_U08, K_U11, K_U12 6.Student potrafi dobrać właściwe struktury gramatyczne do danego tematu wypowiedzi. K_U07, K_U13 7.Student potrafi dobrać właściwy zestaw słownictwa do danego tematu wypowiedzi. K_U07, K_U13 8.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego także obejmujących słownictwo specjalistyczne. K_U06 9.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu K_K02 10.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności. K_K03, K_K07, K_K08 Sposoby weryfikacji: testy pisemne, ocena aktywności na zajęciach, zaliczenie pisemne na ocenę |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę. Student, który uzyskał ocenę pozytywną przystępuje do egzaminu z PNJF. Obecność na zajęciach – dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Pozostałe student zalicza podczas dyżuru osoby prowadzącej zajęcia. Zaliczone ćwiczenia: pozytywne zaliczenie testów cząstkowych ( ćwiczeń leksykalno-gramatycznych, dyktand oraz prac pisemnych). Pozytywna średnia ocen z kolokwiów. Skala ocen:60% - dst, 70%- dst plus, 80%- db, 85% - db plus, 90%- bdb |
||
Zakres tematów: |
1. Pochodzenie. 2. Ciało. 3. Migranci. 4. Miasto. 5. Praca. 6. Zmysły. 7. Frankofonia. 8. Obywatelstwo. |
||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, dyktanda, tłumaczenia. Rozumienie tekstu pisanego. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 11:30 - 13:00,
sala 4A |
Jerzy Koniecko | 27/ |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 13:15 - 14:45,
sala 4A |
Jerzy Koniecko | 0/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Instytutu Neofilologii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.