Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej 0800-PIWN1-2GOR
Wykład (WYK) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Anatomia człowieka red. W. Sylwanowicz, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, W-wa 2000

D.Bąk- Gry i zabawy w szkole dla dzieci od 6 do10lat, PPiW, W-wa 2002

Biblioteczka reformy – O wychowaniu fizycznym, MEN, W-wa 2000

J.Bielski –Życie jest ruchem, Agencja Promo-Lider W-wa 1996

J.Bielski-Intensyfikacja zajęć wychowania fizycznego 1985

J.Bielski-Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego: podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego i studentów studiów pedagogicznych , 2005

M.Bronikowski, R. Muszkieta- Zabawy i gry ruchowe w kształceniu zintegrowanym, Pracownia Wydawnicza „HELVETICA”, Poznań 2002

M. Bronikowski, R. Ślebioda, M. Bronikowska, M. Janowska- Wychowanie Fizyczne Poprzez Zabawy i Gry Ruchowe, AWF Poznań, Poznań 2007

K. Dutkiewicz, T.Konieczny – Wychowanie fizyczne w edukacji klas młodszych, Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, W-wa 2001

Gil de Bernabe Ortego- Atlas anatomii, 1991

M.J. Kołodziejowie – Wybrane lekcje wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Rzeszów 1998

L.Lachowicz-Metodyka wychowania fizycznego część I i II, AWF Gdańsk 1995

Metodyka wychowania fizycznego, red. T. Maszczak,skrypt AWF Warszawa, W-wa 1997

Metodyka wychowania fizycznego w zreformowanej szkole red. M. Bronikowski

M.Mielniczuk, T.Staniszewski – Stare i nowe gry drużynowe, AWF W-wa 1999

S.Owczarek- Atlas ćwiczeń korekcyjnych , WSiP, W-wa 1998

S.Owczarek- Gimnastyka przedszkolaka, 2001

S.Owczarek- Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, 2006

J. Talaga –A-Z sprawności fizycznej, atlas ćwiczeń, Oficyna Ypsylon, W-wa 1998

J. Tatarczuk- Metodyka wychowania fizycznego, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2004

R. Trześniowski-Zabawy i gry ruchowe, WSiP, W-wa 1995

K.Wlaźnik-Wychowanie fizyczne w przedszkolu: przewodnik metodyczny dla nauczyciela, 1999

K.Wlaźnik- Zabawy i gry ruchowe dla dzieci w wieku 6-10 lat: przewodnik metodyczny dla nauczyciela, 2002

Wójtowicz S- Zarys anatomii i fizjologii człowieka 2004

Efekty uczenia się:

1. Student ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych dla wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej zadań, normach, procedurach stosowanych w wymienionych obszarach działalności pedagogicznej K_W16

2. Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań K_U10

3. Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie K_U11

4. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K01

5. Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w zakresie wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej K_K08

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia wykładów aktywny udział w zajęciach oraz zaliczenie w formie pisemnej.

Zakres tematów:

Podstawowe zagadnienia kultury fizycznej. Proces wychowania . Rozwój psychomotoryczny i emocjonalny dziecka w wieku 3-10 lat . Wybrane zagadnienia motoryczności .Wybrane zagadnienia anatomii człowieka. Wychowanie fizyczne w systemie Oświaty :podstawa programowa, a standardy osiągnięć, programy nauczania dla dzieci 3,4,5 i 6-cio letnich, programy nauczania dla klas 1-3, wybrane zagadnienia do realizacji.

Edukacja zdrowotna istota, cele, zadania : motywacja zachowań zdrowotnych, styl życia,

modele edukacji zdrowotnej, promocja zdrowia.

Metody dydaktyczne:

wykład

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Nadachewicz 77/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)