Pedagogika wczesnoszkolna 0800-PIWN1-2PWC
Wykład (WYK)
Rok akademicki 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 10 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Adamek I. (red.), Nauczyciel i uczeń w edukacji zintegrowanej w klasach I-III, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2001. Adamek I., Podstawy edukacji wczesnoszkolnej, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997. Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych: między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009. Adamek I., Grochowalska M., Żmijewska E. (red.), Relacje i konteksty (w) edukacji elementarnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2010. Klus- Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, WSiP, Warszawa 2005. Klus – Stańska D., Szczepska- Pustkowska M.(red.). Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009. Pawlak B., Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych. Kraków 2003. Skrzetuska E. (red.), Problemy edukacji wczesnoszkolnej. Indywidualizacja- uzdolnienia- refleksja nauczyciela, Wyd UMCS, Lublin 2011. Sowińska H., Michalak R., Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2004. Uszyńska-Jarmoc J., Dudel B., Głoskowska-Sołdatow M. (red.), Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Wyd. Impuls, Kraków 2013. Uszyńska - Jarmoc J., Cichocki A., Edukacja elementarna w teorii i praktyce. Trans Humana, Białystok 2012. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny z przedmiotu: część testowa i część z pytaniami otwartymi. Pozytywna ocena z egzaminu po uzyskaniu 51% ogólnej liczby punktów. |
||
Zakres tematów: |
1. Pedagogika wczesnoszkolna jako dyscyplina naukowa, jej miejsce wśród dyscyplin pedagogicznych. 2. Przedmiot i zakres badań, cele, zadania i funkcje pedagogiki wczesnoszkolnej. 3. Koncepcje teoretyczne leżące u podstaw pedagogiki wczesnoszkolnej. 4. Specyfika funkcjonowania ucznia klas 1-3 w szkole. Specyfika i uwarunkowania procesu uczenia się ucznia w młodszym wieku szkolnym. Stymulowanie rozwoju dziecka na I etapie edukacyjnym. 5. Koncepcja programowa edukacji wczesnoszkolnej; kryteria oceny programu zintegrowanego. 6. Kontrola i ocena osiągnięć edukacyjnych ucznia klas 1-3; ocenianie opisowe. 7. Współpraca szkoły i nauczyciela- wychowawcy z rodzicami dzieci w młodszym wieku szkolnym. |
||
Metody dydaktyczne: |
wykład |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda niedziela, 13:45 - 17:00,
sala A6 |
Zofia Redlarska | 77/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.