Pedagogiczne podstawy funkcjonowania rodziny 0800-SN1-2HAD
Wykład (WYK)
Rok akademicki 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 8 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
1. Bajkowski, T., U źródeł tożsamości rodzinnej, Warszawa 2018. 2. Eichelberger W., Gutek A., Rodziny patchworkowe : jak w nich żyć, Warszawa 2017. 3. Janicka I., Liberska H. (red.): Psychologia rodziny, Warszawa 2014. 4. Kornas- Biela D. (red.), Oblicza ojcostwa, Lublin 2001. 5. Korzeniowska W., Murzyn A., Szuścik U. (red.), Rodzina w świetle zagrożeń realizacji dotychczasowych funkcji. Szkice monograficzne, Katowice 2007. 6. Krasiejko I., Rodzina z dziećmi, rodzina dysfunkcyjna: pedagogika, praca socjalna, terapia, Warszawa 2019. 7. Kwak A., Małżeństwo i rodzina w czasach zmiany społecznej w: Małżeństwo, rodzina, rodzicielstwo. Przemiany we współczesnej Polsce, 2016. 8. Kwak A., Współczesne związki heteroseksualne: małżeństwa (dobrowolnie bezdzietne), kohabitacje, LAT, 2014. 9. Muszyński W., Sikora E. (red.), Małżeństwo i rodzina w ponowoczesności. Szanse – zagrożenia – patologie, Toruń 2008. 10. Muszyński W., Sikora E. (red.), Miłość, wierność i uczciwość na rozstajach współczesności. Kształty rodziny współczesnej, Toruń 2008. 11. Sikorska M. (red.): Być rodzicem we współczesnej Polsce. Nowe wzory w konfrontacji z rzeczywistością, Warszawa 2009. 12. Sikorska M., Praktyki rodzinne i rodzicielskie we współczesnej Polsce: rekonstrukcja codzienności, Warszawa 2019. 13. Slany K. (red.), Zagadnienia małżeństwa i rodzin w perspektywie feministyczno-genderowej, Kraków 2013. 14. Sołtysiak T., Gołembowska M. (red.), Zagrożenia i zaburzenia funkcjonowania polskich rodzin, Włocławek 2007. 15. Szlendak T., Socjologia rodziny. Edukacja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2011. 16. Żadkowska M., Para w praniu: codzienność, partnerstwo, obowiązki domowe, Gdańsk 2016 17. T. Sosnowski, Ojcostwo w perspektywie pokoleniowej. Studium socjopedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2018. 6. W. Danilewicz, Rodzina ponad granicami : transnarodowe doświadczenia wspólnoty rodzinnej, Białystok 2010. |
||
Efekty uczenia się: |
K_W08 – Student ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur, więzi społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjami. K_W12 – Student jest wyposażony w wiedzę dotyczącą kluczowych przemian i mechanizmów współczesnego świata; posiada wiedzę z obszaru nauk społecznych wyjaśniającą funkcjonowanie pracy socjalnej w Polsce. K_U10 – Student potrafi realizować założenia pracy socjalnej we współdziałaniu z jednostką, rodziną, grupą i społecznością lokalną z wykorzystaniem nowoczesnych technik pracy. K_U13 – Posiada on umiejętność prezentowania własnych poglądów, pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych. K_K01 – Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, odczuwa potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot: Pedagogiczne podstawy funkcjonowania rodziny kończy się zaliczeniem w formie pisemnej. Zaliczenie przedmiotu wymaga obecności na zajęciach (wykłady i ćwiczenia), aktywnego w nich uczestnictwa oraz znajomości na zakończenie realizowanego przedmiotu treści omawianych w ramach przedmiotu. |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody wykorzystane podczas realizacji zajęć: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacje multimedialne, metody problemowe, filmy. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda sobota, 9:15 - 11:00,
sala A113 |
Tomasz Sosnowski | 22/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.