Język obcy 0200-CS1-2JEO4
Lektorat (LEK)
Rok akademicki 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Motive A2, Kompaktkurs DaF, Hueber Literatura uzupełniająca: Wechselspiel, Dreke.M./Lind W., Langenscheidt strony internetowe/czasopisma fachowe |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna słownictwo, zakres gramatyczny, normy i rytuały na poziomie komunikacji A2 oraz wybrane słownictwo z dziedziny chemii Umiejętności: Posługuje się językiem niemieckim na poziomie elementarnym A2 w sytuacjach codziennej komunikacji Kompetencje społeczne: Potrafi współdziałać i pracować w grupie. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz na podstawie prezentacji z wybranej dziedziny nauk chemicznych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po drugim i czwartym semestrze, egzamin (pisemny i ustny) po czwartym semestrze. Egzamin pisemny składa się z zadań zamkniętych i otwartych. Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność; zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów kontrolnych. Zdanie egzaminu końcowego na ocenę przynajmniej dostateczną (łączna ocena z części pisemnej i ustnej). |
||
Zakres tematów: |
1. Podstawowa wiedza ogólna o krajach niemieckojęzycznych. 2. Przedstawić siebie i kogoś (praca, wykształcenie, języki obce, rodzina, mieszkanie, czas wolny, hobby ...) 3. Techniki komunikacyjne, media elektroniczne, korespondencja mailowa, wiadomości typu SMS. 4. Zaproszenia - rozumienie, pisanie, odpowiedź twierdząca, przecząca. 5. Trendy modowe: prywatnie i w pracy. 6. Rozmowa klient -sprzedawca w sklepie z odzieżą, formy grzecznościowe, upodobania. 7. Pierwsze wrażenie: opis /porównanie osób, komentowanie opinii, opis zmian. 8.Mówienie o przeszłości, przypuszczenia. 9. Argumentowanie, sprzeciw/poparcie, artykułowanie kontrowersji, opis zdjęcia/obrazka/sytuacji. 10. Opis pogody/klimatu, upodobania klimatyczne, trasy podróżne, ostrzeganie. 11.Urlop, czas wolny od pracy, warunki, planowanie aktywności, przeszkody. 12. Komunikacja w restauracji: życzenia artykułować, komentować życzenia innych, reklamacja, zażalenie. 13. Podział obowiązków w gospodarstwie domowym. 14. Studia: kierunek i rok studiów, typ zajęć, ulubione przedmioty, wykładowcy, praktyka, kursy doskonalące, ferie i sesja egzaminacyjna, egzaminy. 15. Analiza i poprawa błędów w wypowiedziach ustnych i pisemnych. |
||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja modeli zdań i dialogów na CD, ćwiczenia automatyzujące, zadania do rozumienia tekstów słuchanych/pisanych na poziomie globalnym i selektywnym, streszczanie tekstów, gry i zabawy dydaktyczne, scenki sytuacyjne, metody aktywizujące, pisanie prostych tekstów np. mail, SMS, kartka z podróży, wpis na forum, chatt prezentacja artykułów z dziedziny chemii |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 16:00 - 17:30,
Budynek Instytutu Chemii - Kampus,
sala 2006 |
Agnieszka Markowska | 19/ |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 14:15 - 15:45,
Budynek Instytutu Chemii - Kampus,
sala 2006 |
Agnieszka Markowska | 19/ |
szczegóły![]() |
3 |
(brak danych),
(budynek nieznany),
(sala nieznana)
|
Dorota Żmudzka | 3/ |
szczegóły![]() |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.