Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
2. J.K. Bielecki, L. Pawłowicz (red.) , Zarządzanie wartością spółki kapitałowej , CeDeWu., Warszawa 2012.
3. T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005
Literatura uzupełniająca:
1. M. Jabłoński, Współczesne trendy i wyzwania w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2014.
2. D. Zarzecki, Współczesne wyzwania wyceny przedsiębiorstw, Wydawnictwo: Lasota i Wspólnicy, Szczecin 2013
3. W. Cwynar, A. Cwynar, Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe, Polska Akademia Rachunkowości ; Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2007
|
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu:
Wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskuje dane do analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk związanych z zarządzaniem wartością przedsiębiorstwa. - studium przypadków;
Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania wartością przedsiębiorstwa do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. - obserwacja na zajęciach
Potrafi przygotować prace i prezentacje poświęcone wybranym zagadnieniom z zakresu zarządzania wartością przedsiębiorstwa. - projekt;
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. - obserwacja na zajęciach
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest zrealizowanie założonych efektów kształcenia.
Ogólne warunki uczestnictwa i zaliczenia przedmiotu określa Regulamin Studiów.
Formy zaliczenia ćwiczeń:
studium przypadków, prace projektowe, aktywność na zajęciach
Podstawa zaliczenia - realizacja zakładanych efektów oraz uzyskanie 60% punktów z ćwiczeń
|
Zakres tematów: |
Treść zajęć:
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje następujące treści programowe:
1. Istota i podejścia do rozumienia wartości przedsiębiorstwa. Ekonomiczne kategorie wartości. Koncepcje zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
2. Nośniki wartości przedsiębiorstwa
3. Cel, zadania i zasady wyceny wartości przedsiębiorstwa.
4. Wprowadzenie do metod wyceny wartości przedsiębiorstwa.
5. Metody majątkowe wyceny.
6. Metody dochodowe wyceny.
7. Koncepcja EVA, MVA
|