Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do programowania obiektowego 0600-IS1-1WPO
Wykład (WYK) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Efekty uczenia się:

1. Zna podstawowe konstrukcje języka C/C++, w szczególności posługiwanie się zmiennymi wskaźnikowymi, alokację i dealokację pamięci. Zna podstawowe metody zapisu algorytmów, w szczególności schematy blokowe. KA6_WG3 (+++), KA6_WG4(+++), KA6_WG5(++) Weryfikacja poprawności odpowiedzi na pytania teoretyczne dotyczące programowania strukturalnego w C/C++ na egzaminie pisemnym. 2. Zna podstawowe pojęcia i mechanizmy z dziedziny programowania obiektowego na przykładzie C++ (klasa, obiekt, zmienne i metody składowe, zmienne i metody statyczne, schematy klas w UML, tworzenie obiektów dynamicznych oraz automatycznych, zastosowanie konstruktorów i destruktorów). Zna najważniejsze mechanizmy obiektowe (abstrakcja danych, hermetyzacja składowych, dziedziczenie jednokrotne i wielokrotne, polimorfizm, klasy i metody abstrakcyjne, agregację obiektów ). Zna schematy UML prezentujące klasy, obiekty, dziedziczenie, agregację i kompozycję. KA6_WG3 (++), KA6_WG4(+++), KA6_WG5 (+++) Weryfikacja poprawności odpowiedzi na pytania teoretyczne dotyczące programowania obiektowego w C++ na egzaminie pisemnym. 3. Zna zagadnienia związane z mechanizmami obsługi sytuacji specjalnych (wyjątki), obsługą wejścia/wyjścia, plików oraz napisów za pomocą strumieni, klas i funkcji wzorcowych, korzystania z bibliotek i ich tworzenia. KA6_WG4(+++), KA6_WG5 (+++) Weryfikacja poprawności odpowiedzi na pytania teoretyczne dotyczące zaawansowanych technik programowania w C++ na egzaminie pisemnym. 4. Potrafi (w stopniu średniozaawansowanym) projektować, implementować i analizować programy w paradygmacie strukturalnym w języku C/C++. KA6_WG3 (+++), KA6_WG4 (+++), KA6_UW8 (+++) Ocena proponowanych rozwiązań problemów praktycznych z programowania strukturalnego zleconych na egzaminie pisemnym. 5. Potrafi rozpoznawać konieczność stosowania i stosować najważniejsze mechanizmy z dziedziny programowania obiektowego (hermetyzację, dziedziczenie jednokrotne i wielokrotne, polimorfizm, agregację obiektów). Potrafi stworzyć poprawną hierarchię dziedziczenia klas do zadanego problemu modelowania rzeczywistości w paradygmacie obiektowym. Potrafi zaimplementować w C++ hierarchię klas zadaną schematem UML. KA6_WG3(+++), KA6_WG4(++), KA6_WG5(+++), KA6_UW7(++), KA6_UW8(+++) Ocena proponowanych rozwiązań problemów praktycznych z programowania obiektowego zleconych na egzaminie pisemnym. 6. Potrafi przyjąć i poprawnie zrealizować role programisty-twórcy klas oraz programisty-klienta podczas realizacji projektu programistycznego w paradygmacie obiektowym. KA6_UU1(++), KA6_KK1(+), KA6_KO1(++) Obserwacja i weryfikacja poprawności i spójności przyjmowanych ról programistów podczas rozwiązywania problemów na egzaminie pisemnym.

Metody i kryteria oceniania:

Dopuszczenie do egzaminu pisemnego jest warunkowane przez zaliczenie laboratoriów, zdobyta cześć maksymalnej liczby punktów decyduje o ocenie końcowej: 90% : 5,0 80% : 4,5 70% : 4,0 60% : 3,5 50% : 3,0

Zakres tematów:

Zaznajomić z podstawowymi pojęciami oraz technikami programowania obiektowego na przykładzie języka C++. Nauczyć wykorzystywania w praktyce najważniejszych technik obiektowych. Nauczyć projektowania, implementacji i analizy programów w paradygmacie obiektowym.

Metody dydaktyczne:

Wykład: 30 godz.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mariusz Rybnik 56/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)