Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski 1 0500-FS1-1JAN1
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa

Latham - Koening Ch., Oxenden C., English File , upper- intermediate, OUP, 2016.

Literatura uzupełniająca

de Chazal E., Rogers L., Oxford EAP, Intermediate, OUP, 2016.

Solorzano H., Frazier L., Contemporary Topics, Pearson, 2017.

Pitts l.,1.000 Conversation Questions, ECQ Publishing, 2016.

Pitts L., 500 Grammar Based Conversation Questions, ECQ Publishing, 2017.

McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, CUP. 2012.

Johannsen, K.L., English for the Humanities, Thomson, 2010.

Outlline of U.S. History, Bureau of International Information Programs, U.S. Departament of State, 2011.

Britannica Online Encyclopedia, www.britannica.com

Stanford Encyclopedia of Philosophy, plato.stanford.edu

Departament of Philosophy, University of Pittsburg, www.philosophy.pitt.edu/undergraduate

Departament of Philosophy, New York University,

as.nyu.edu/philosophy/undergraduate

Institute of Philosophy And Sociology Polish Academy of Sciences,

www.ifispan.pl

Interdysyplinarne Centrum Etyki Uniwersytetu Jagiellońskiego,

www.incet.uj.edu.pl

Czasopisma

Zoom in on America,

The Times, itp

Artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz wydawców

www.un.org ( UN News), www.reuters.com ( Reuters), www.voanews.com ( Voice of America), www.bbc.co.uk ( BBC News), www.thenews.pl ( Radio Poland), www.oup.com ( Oxford university Press), www.macmillan,com ( Macmillan), itp.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu studiów absolwent:

- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego,

-potrafi wyszukiwać, analizować, krytycznie oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem źródeł elektronicznych i pisanych,

-posiada podstawowe umiejętności badawcze, takie jak formułowanie i analiza problemów filozoficznych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentacja wyników,

-potrafi samodzielnie przygotować pracę pisemną z zakresu wybranej dziedziny filozofii (częściowo także w języku obcym),

-zna jeden język obcy (wraz z podstawową terminologią filozoficzną) na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Weryfikacja efektów kształcenia

- piemne prace indywidualne i zespołowe

- projekty indywidualne

- prezentacje indywidualne i grupowe

- ocena interakcji studenta na zajęciach

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach( dopuszczalna jest 1 nieobecność w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i czynny w nich udział, zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów, kartkówek i prac pisemnych,

Przedstawienie prezentacji ( projekty indywidualne i w parach)

Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę po I, II, III, IV semestrze oraz egzaminem( pisemny i ustny) po IV semestrze.

Zakres tematów:

1. Studia.

Moja uczelnia, nazwy wydziałów i kierunków, stopnie

naukowe;

Studia wyższe w Wielkiej Brytanii i USA

System Szkolnictwa w Wielkiej Brytanii i USA

Wynajmowanie mieszkania.

2. Opis osoby.

Stereotypy: mężczyzna-kobieta

Cechy charakteru, wygląd zewnętrzny, ubiór,

zainteresowania.

Wizyta u lekarza; choroby i objawy.

3. Rodzina i przyjaciele.

Relacje w rodzinie i różne modele rodziny;

Nawiązywanie relacji – etapy. Cechy przyjaciela,

współlokatora.

Wychowywanie dzieci

Maniery

4. Praca.

Mówienie o umiejętnościach

Różne zawody; cechy i kwalifikacje dobrego

pracownika, szefa, formy zatrudnienia,

staranie się o pracę;

Rozmowa kwalifikacyjna;

Przebieg kariery.

5. Człowiek i środowisko

Atrakcje turystyczne Wielkiej Brytanii i USA

Opis miejsca: domu, mieszkania, pokoju. Moje

miasto

Zagrożenia dla środowiska i zapobieganie degradacji

środowiska przez jednostki, społeczności i kraje.

Wpływ pogody na środowisko

6. Rozrywka:

Kino i teatr

Czasopisma

Sposoby spędzanie czasu wolnego

Hobby

Sport

Muzyka

7. Pisanie:

CV/podanie o pracę

Recenzja filmu/książki/sztuki

List motywacyjny

E-mail do przyjaciela/formalny

List nieformalny (np. zaproszenie, odpowiedź na

zaproszenie)

List formalny (np. reklamacja, rezerwacja,

zaproszenie)

Opis wydarzeń (np. podróży, przygody), opis

miejsca, osoby

Esej (za i przeciw, wyrażający opinie, proponujący

rozwiązanie problemu, itp.

Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak

- podstawowe słownictwo związane z filozofią i etyką

- podstawowe terminy filozofia, etyka, ewolucja, estetyka, wolna wola, istota, hierarchia, demokracja, utopia

- kierunki badawcze w filozofii i etyce

- sformułowanie publikacji naukowych , typowe zwroty i struktury zdań,

kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych

- referat, dyskusja, prezentacja - umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistyczne,

Metody dydaktyczne:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych i ustnych, indywidualnych i w grupach, dotyczących materiału specjalistycznego i ogólnego , oraz na podstawie prezentacji z wybranej dziedziny filozofii i etyki.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Joanna Waluk 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)