Literatura: |
История России, [online: http://www.istmira.com/istoriya-rossii/].
Лабаури Д., Донбасский разлом: причины, суть, итоги конфликта на Юго-Востоке Украины, [online: http://magazines.russ.ru/ural/2015/1/12lala.html].
Kowalska N., Sławicz D., Repetytorium z języka rosyjskiego, Warszawa 2005.
Zdunik M., Galant S., Repetytorium maturalne z języka rosyjskiego, Warszawa 2014.
|
Efekty uczenia się: |
K1A_W03: Opanował podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych – testy kontrolne
K1A_W20: Rozumie podstawową terminologię fachową nauk historycznych – testy kontrolne
K1A_U18: Komunikuje się w wybranym języku nowożytnym z zastosowaniem profesjonalnej terminologii właściwej dla nauk historycznych i pokrewnych - egzamin
K1A_U25: Posiada umiejętności językowe dotyczące zagadnień szczegółowych w zakresie historii zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego – egzamin
K1A_K05: Rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji personalnych i społecznych - ocena z przygotowania do zajęć
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny i pisemny po IV semestrze. Student przystępuje do egzaminu po uprzednim uzyskaniu zaliczenia z ćwiczeń na podstawie wyników testów, obecności, aktywności na zajęciach, wypowiedzi ustnych oraz pisemnych. Dopuszczalne w ciągu semestru są dwie nieobecności bez konieczności odpracowywania. Nieobecności student zalicza w formie ustnej. Nieodpracowane nieobecności są równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu.
|
Zakres tematów: |
1. Война и мир (Wojna i pokój). Słownictwo dotyczące służby wojskowej.
2. Международные конфликты (Konflikty międzynarodowe). Słownictwo związane z konfliktami, przestępczością.
3. История России (Historia Rosji). Słownictwo dotyczące zmian politycznych.
4. Польское побережье (Polskie wybrzeże). Obrona Westerplatte. Wydarzenia w stoczni.
|
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, kształtujących wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.
|