Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
2. N. Hill, J. Alexander, Pomiar satysfakcji i lokalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
3. M. Strzyżewska, M. Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002.
4. R. Wolniak, B. Skotnicka-Zasadzień, Wybrane metody badania satysfakcji klienta i oceny dostawców w organizacjach, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2008.
Literatura uzupełniająca:
1. G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
2. M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
3. W. D. Hoyer, D. J. Macinnis, R. Pieters, Consumer behaviour, Cengage Learning, 2017.
|
Efekty uczenia się: |
ZK_WG1 zna i rozumie cechy człowieka jako konsumenta oraz zasady jego postępowania na rynku (KA6_WG3)
ZK_UW1 potrafi identyfikować i interpretować prawidłowości zachowań konsumentów oraz wykorzystywać gromadzoną w ten sposób wiedzę (KA6_UW1)
ZK_UO1 potrafi planować i organizować pracę w zespole projektowym w procesie badania zachowań konsumentów oraz pracować w grupie przyjmując w niej różne role (KA6_UO7)
ZK_KO1 jest przygotowany do opracowywaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawidłowości zachowań konsumentów na rynku (KA6_KO2)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecności w semestrze).
Na zaliczenie składają się trzy formy aktywności:
• kolokwium zaliczeniowe (wymagane zaliczenie na co najmniej 50%/+1 pkt.)
• projekt edukacyjny wykonany w 2-3 osobowych zespołach projektowych (ocenie podlega strona merytoryczna projektu oraz udział poszczególnych członków zespołu projektowego w dyskusji na jego temat)
• prace case study wykonywane w trakcie zajęć.
Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być odpracowane w trakcie konsultacji w ciągu maksymalnie dwóch tygodni (w przypadku dłuższych nieobecności uzasadnionych zwolnieniem lekarskim, w ciągu dwóch tygodni od zakończenia okresu zwolnienia). Student w celu zaliczenia nieobecności opracowuje zadany materiał, a następnie w trakcie dyskusji bądź pisemnie potwierdza poziom opakowania materiału.
|
Zakres tematów: |
1. Zachowania konsumenckie i ich prawidłowości
2. Wykorzystanie metody ankietowej w badaniach konsumenckich
3. Postawy konsumentów i metody ich pomiaru
4. Satysfakcja konsumenta oraz metody jej pomiaru
5. Lojalność konsumenta oraz metody jej pomiaru
6. Marka a zachowania nabywców na rynku. Metody analizy zachowań konsumentów wobec marki
|