Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zachowania konsumenckie 0200-ES1-2ZKO
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.

2. N. Hill, J. Alexander, Pomiar satysfakcji i lokalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

3. M. Strzyżewska, M. Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002.

4. R. Wolniak, B. Skotnicka-Zasadzień, Wybrane metody badania satysfakcji klienta i oceny dostawców w organizacjach, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

2. M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

3. W. D. Hoyer, D. J. Macinnis, R. Pieters, Consumer behaviour, Cengage Learning, 2017.

Efekty uczenia się:

ZK_WG1 zna i rozumie cechy człowieka jako konsumenta oraz zasady jego postępowania na rynku (KA6_WG3)

ZK_UW1 potrafi identyfikować i interpretować prawidłowości zachowań konsumentów oraz wykorzystywać gromadzoną w ten sposób wiedzę (KA6_UW1)

ZK_UO1 potrafi planować i organizować pracę w zespole projektowym w procesie badania zachowań konsumentów oraz pracować w grupie przyjmując w niej różne role (KA6_UO7)

ZK_KO1 jest przygotowany do opracowywaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawidłowości zachowań konsumentów na rynku (KA6_KO2)

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecności w semestrze).

Na zaliczenie składają się trzy formy aktywności:

• kolokwium zaliczeniowe (wymagane zaliczenie na co najmniej 50%/+1 pkt.)

• projekt edukacyjny wykonany w 2-3 osobowych zespołach projektowych (ocenie podlega strona merytoryczna projektu oraz udział poszczególnych członków zespołu projektowego w dyskusji na jego temat)

• prace case study wykonywane w trakcie zajęć.

Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być odpracowane w trakcie konsultacji w ciągu maksymalnie dwóch tygodni (w przypadku dłuższych nieobecności uzasadnionych zwolnieniem lekarskim, w ciągu dwóch tygodni od zakończenia okresu zwolnienia). Student w celu zaliczenia nieobecności opracowuje zadany materiał, a następnie w trakcie dyskusji bądź pisemnie potwierdza poziom opakowania materiału.

Zakres tematów:

1. Zachowania konsumenckie i ich prawidłowości

2. Wykorzystanie metody ankietowej w badaniach konsumenckich

3. Postawy konsumentów i metody ich pomiaru

4. Satysfakcja konsumenta oraz metody jej pomiaru

5. Lojalność konsumenta oraz metody jej pomiaru

6. Marka a zachowania nabywców na rynku. Metody analizy zachowań konsumentów wobec marki

Metody dydaktyczne:

dyskusja, metoda projektu edukacyjnego, metoda case study, praca w grupach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Matel 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)