Literatura: |
Literatura podstawowa:
•Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004.
•Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2007.
•Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych: badania ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.
•Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
•Bielcowie E, J: Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Wyd. EJB, Kraków 2004.
•Moustakas C. Fenomenologiczne metody badań. Przekład i redakcja naukowa. S. Zabielski, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2001.
•Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, PWN, Warszawa 2010, t.1 i 2.
Literatura przedmiotu (z obszaru pedagogiki specjalnej i pokrewnych dyscyplin naukowych) - zróżnicowana indywidualnie, zgodnie z problematyką prac.
|
Efekty uczenia się: |
SP6_WG02 - Zna podstawowe fakty i zjawiska oraz dotyczące ich teorie wyjaśniające uwarunkowania i specyfikę funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu w wybranym obszarze nakreślonym problematyką pracy dyplomowej
SP6_UW01 – Rozpoznaje i racjonalnie ocenia złożone problemy pedagogiczne dotyczące funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin oraz podejmuje próby ich rozwiązania, w postaci udokumentowanego opracowania, przewiduje skutki planowanych działań w określonych obszarach w oparciu o właściwy dobór metod, narzędzi oraz krytyczną analizę i syntezę informacji pochodzących z różnych źródeł
SP6_ KR01 – Odpowiedzialnie i terminowo wypełnia zadania, rozumie zasady dotyczące ochrony prawa autorskiego oraz przestrzega zasad etyki pracy z osobami z autyzmem
|
Zakres tematów: |
1.Precyzowanie obszaru zainteresowań badawczych studentów
2.Kompozycja pracy dyplomowej. Podstawowe wymagania formalne i edytorskie
3.Opracowanie koncepcji i formułowanie tematu pracy dyplomowej
4.Dobór i analiza literatury z zakresu podjętej problematyki
5.Omawianie sposobu analizy i prezentacji wyników badań, wnioskowania oraz uzasadnianie założeń i sposobów realizacji opracowywanego projektu działań pedagogicznych
6.Dyskusja nad etyką prowadzenia badań z osobami z autyzmem
|