Literatura: |
Literatura podstawowa:
• K. Stemplewska - Żakowicz, Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencje profesjonalne, GWP, Gdańsk 2013.
• E. Jarosz. E. Wysocka, Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2006.
• E. Wysocka, Diagnostyka pedagogiczna, Wyd. „Impuls”, Kraków 2013.
• B. Skałbania, Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Wyd. „Impuls”, Kraków 2011.
• D. W. Winnicott, Dziecko, jego rodzina i świat, Oficyna Ingenium, Warszawa 2010.
• D. Wosik - Kawali, T. Zubrzycka-Maciąg, Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela,. Wyd. „Impuls”, Kraków 2011.
• K. Duraj-Nowakowa, U. Gruca-Miąsik. Rodzina, diagnoza, profilaktyka i wsparcie, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009.
• I. Janicka, H. Liberska (red.), Psychologia rodziny, PWN, Warszawa 2014.
• H. J Freyberger, W. Schneider, R. D. Stieglitz (red.), Kompendium psychiatrii, psychoterapii, medycyny psychosomatycznej, PZWL, Warszawa 2014.
Literatura uzupełniająca:
• S. Palka , Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998.
• E. Wysocka, Człowiek a środowisko życia, podstawy teoretyczne-metodologiczne diagnozy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007.
• B. Niemierko, Diagnostyka edukacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
• T. Bajkowski, K. Sawicki, U. Namiotko (red.), Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, Wyd. Akademickie „Żak”, Waszawa 2014.
• B. Skałbania, Poradnictwo pedagogiczne, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2009.
• C. Feltham, J. Horton (red.), Psychoterapia i poradnictwo, Tom 1 i 2, GWP, Sopot 2013.
|
Efekty uczenia się: |
• ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach - K_W06
• ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej- K_W16
• potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej i resocjalizacyjnej - K_U01
• potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej względem rodziny- K_U03
• ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia - K_K01
• jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne wobec rodziny i jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie - K_K07
|