Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
Malara Z., Rzęchowski J., Zarządzanie informacja na rynku globalnym. Teoria i praktyka, CH Beck, Warszawa 2011.
Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Patrzałek W., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004, s. 263-264.
Balcerzak A. P., Enterprise during global market instability, Copernicus University. Faculty of Economic Sciences and Management, Polish Economic Society. Branch, Toruń 2012.
Dunning J. H., Mucchielli J-L, .Multinational firms : the global-local dilemma, London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2002.
Swan. E. J., Building the global market : a 4000 year history of derivatives, Hague [etc.] : Kluwer Law International, 2000.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia - ocenę końcową stanowi suma punktów uzyskana z aktywności (prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, analiza tekstu, praca w grupach) na zajęciach. Zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia.
Do zaliczenia ćwiczeń dopuszczeni są studenci wykazujący nie więcej niż 1 nieobecności/ udział w min 13 h zajęć. Większa liczba nieobecności wymaga odpracowania na konsultacjach.
|
Zakres tematów: |
Konserwatorium
1.Działalność na rynku globalnym- argumenty za i przeciw.
2. Sylwetki globalnych menażerów sukcesu.
3. Strategia przedsiębiorstwa globalnego w praktyce.
4. Wyznaczniki i analiza globalności przedsiębiorstwa.
5. Tendencje w branżach globalnych a kierunku rozwoju przedsiębiorstwa globalnego.
6.. Analiza konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku globalnym.
.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody: prezentacja przygotowanych wcześniej treści w zespołach, dyskusja, analiza tekstu, praca w grupach
W cyklu kształcenia 2019/2020 z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii COVID 19 zajęcia do 13 marca 2020 odbywają się w formie zdalnej.
|