Literatura: |
Braun - Podeschwa Julia, Habersack Charlotte, Pude Angela, Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch Hueber 20016
Braun - Podeschwa Julia, Habersack Charlotte, Pude Angela, Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch Hueber 20016
Sander Ilse, Braun Birgit, Doubek Margit, DaF kompakt B2, Kurs und Übungsbuch, Deutsch als Fremdsprache, Für Erwachsene, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2015
www.fachpädagogik.de
www.reggio-pädagogik.de
www.familie.de
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA,
absolwent zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1)
- ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego (KA6_WK1)-
-ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju (KA6_WK11)
UMIEJĘTNOŚCI,
absolwent potrafi:
- posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (P6S_UK)
- ma umiejętności komunikacji interpersonalnej, porozumiewa się ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów (KA6_UK2)
- posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierające je argumentacją (KA6_UK3)- potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role (KA6_UU1)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE,
- ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po 4 semestrze, po uzyskaniu pozytywnych ocen z testów,
aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Egzamin po 4 semestrze obejmujący wszystkie sprawności językowe.
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Pozostałe student zobowiązany jest zaliczyć ustnie podczas konsultacji.
|
Zakres tematów: |
1.Uwarunkowania dobrej kondycji psychicznej człowieka. Choroba i zdrowie.
2. Słabe i mocne strony człowieka. Predyspozycje do wykonywania określonych zawodów.
3. List motywacyjny, CV, rozmowa kwalifikacyjna, sztuka autoprezentacji. Mowa ciała, pewność siebie, pokonywanie stresu.
4. Konflikty i nieporozumienia, wyjaśnianie, negocjowanie, szukanie rozwiązań.
5.Kontakty międzyludzkie, przyjaźń, miłość, uwarunkowania szczęśliwego związku,
6. Starość, problemy towarzyszące schyłkowi życia: samotność, depresja, choroby, obojętność, wrogość otoczenia.
7. Świat współczesnych mediów: korzyści, zagrożenia.
8. Konsumpcja, reklama, reklamacja. Przygotowanie prezentacji na temat konsumpcji i reklamy.
|
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia językowe rozwijające wszystkie sprawności językowe: czytanie, pisanie, słuchanie i mówienie ze szczególnym uwzględnieniem rozumienia ze słuchu i mówienia. Praca w parach, grupach, wypowiedzi ustne na określone tematy, dialogi, rozmowy, dyskusje, argumentowanie.
|