Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjotechnika - sztuka wywierania wpływu 0800-SS1-3XGRP
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

- Doliński, D. Techniki wpływu społecznego, Warszawa, 2008

- Cialdini, R. Wywieranie wpływu na ludzi – teoria i praktyka, Gdańsk 1999

Literatura uzupełniająca:

- Błoch, B., Doliński, D. Ukryte sensy zachowania – rozmowy o wywieraniu wpływu i reklamie, Kraków, 2006

- Doliński, D. Psychologia wpływu społecznego, Wrocław, 2000

- Dawson, R. Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa, 2000

Efekty uczenia się:

KA6_WG4, jest wyposażony w wiedzę na temat możliwości i ograniczeń człowieka w świetle teorii naukowych dotyczących wywierania wpływu. (kolokwium)

KA6_WG8, zna mechanizmy rządzące zjawiskami społecznymi; rozumie procesy i zjawiska kierujące zachowaniem ludzi; rozróżnia rodzaje i funkcje różnic indywidualnych w zakresie działania jednostki. (kolokwium i ocena pracy na zajęciach)

KA6_UW2, potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i worów ludzkich zachowań, diagnozowania i

prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w

odniesieniu do różnych kontekstów działalności zawodowej. (ocena pracy na zajęciach)

KA6_UK2, ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik

komunikacyjnych zarówno z osobami będącymi specjalistami jak i nie

będącymi specjalistami w dziedzinie nauk społecznych. (ocena pracy na zajęciach)

KA6_UO5, potrafi współpracować w grupie i przyjmować w niej różne role. (ocena pracy na zajęciach)

KA6_KO2 potrafi wspomagać rozwój człowieka przez wyzwalanie jego własnych sił rozwojowych oraz możliwości z wykorzystaniem technik wywierania wpływu. (ocena pracy na zajęciach)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena pracy na zajęciach. Praca zaliczeniowa.

Zakres tematów:

Tematyka przedmiotu obejmuje następujące zagadnienia:

• Huśtawka emocjonalna czyli bądź czujny gdy zagrożenie właśnie minęło.

• Wpływ autorytetu.

Reguły wpływu społecznego:

- Zaangażowanie i konsekwencja – dlaczego dajemy się naciągnąć.

- Społeczny dowód słuszności

- Lubienie i sympatia

- Reguła niedostępności

• Sekwencyjne techniki wpływu społecznego (Stopa w drzwiach, Drzwi zatrzaśnięte przed nosem, Niska piłka)

• Wpływ nastroju i pobudzenia emocjonalnego

• Treść komunikatu, a siła wpływu – język perswazji.

• Reklama. Bodźce podprogowe w reklamie.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia warsztatowe, prezentacja, mini wykład, praca w podgupach, dyskusja grupowa.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Marcin Kolemba 18/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)