Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza rynków zagranicznych 330-MS1-1ARZ
Wykład (WYK) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Budzyński, Wojciech, Eksport w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wydawnictwo Poltext, 2016.

2. Gniadek, Joanna, Rynki zagraniczne dla polskiego biznesu: kraje Azji Południowej i Azji Południowo-Wschodniej : Indie, Indonezja ,Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, 2016.

3. Hanna Kępka, Rynki zagraniczne dla polskiego biznesu : Unia Europjeska : Bułgaria, Rumunia : wybrane aspekty , Warszawa : Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 2015.

4. Joanna Gniadek, Hanna Kępka, Katarzyna Bąkowska , Rynki zagraniczne dla polskiego biznesu : Kraje Zatoki Perskiej : Arabia Saudyjska, Katar, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Warszawa : Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 2013.

5. Małgorzata Bartosik-PurgatDostępność i wykorzystanie informacji o rynkach i partnerach zagranicznych w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw , Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2012.

6. Ludwik Pałys, Hanna Kępka [red. nauk. ], Rynki zagraniczne dla polskiego biznesu: kraje Afryki : Algieria, Egipt ; Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2012

7. Katarzyna Bąkowska, Joanna Gniadek, Hanna Kępka, Rynki zagraniczne dla polskiego biznesu: kraje Azji : Korea Południowa, Malezja, Wietnam; Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2011.

8. Jerzy Schroeder (red.), Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym, Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011.

9. Beata Stępień (red.), Współpraca i strategie marketingowe przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej, Poznań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011.

10. Sorbe, Stéphane; Johansson, Åsa, International tax planning, competition and market structure, Paris: OECD Publishing 2017.

11. Paul R. Krugman; Maurice Obstfeld; Marc J. Melitz, International economics : theory and policy, Boston : Pearson 2015 Tenth edition, global edition.

Efekty uczenia się:

1ARZ_W01-egzamin

1ARZ_W02-egzamin

Metody i kryteria oceniania:

Wykład - egzamin pisemny, do którego dopuszczeni zostaną studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń

Zakres tematów:

1. Wstęp do zagadnień związanych z przedmiotem . Elementy makro- i mikrootoczenia przedsiębiorstwa. Podstawowe trendy we współczesnym międzynarodowym otoczeniu firmy.

2. Globalizacja

3. Poziom rozwoju gospodarczego kraju oraz położenie geograficzne jako kryterium oceny atrakcyjności rynku.

4. Demografia i kultura jako kryterium oceny atrakcyjności rynku.

5. Analiza pozycji konkurencyjnej firmy na rynkach zagranicznych.

6. Rynek międzynarodowy i sposoby wchodzenia na rynki zagraniczne.

7. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako kryterium oceny atrakcyjności rynków zagranicznyc

Metody dydaktyczne:

Prezentacja Power Point, metoda podawcz

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
0/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)