Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie strategiczne 450-ZS2-1ZST
Wykład (WYK) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorow i konkurentow,

MT Biznes, Warszawa 2006

2. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi

konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007

3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000

4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa,

PWE, Warszawa 2007

Literatura dodatkowa:

1. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN,

Warszawa 2007

2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001

red. H.Ferenc

3. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne

przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007

4. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody,

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007

Efekty uczenia się:

Student:

KA7_WG3 - posiada pogłębioną wiedzę o wybranych relacjach zachodzących między organizacjami w skali krajowej i międzynarodowej oraz międzykulturowej

KA7_WG6 - ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod i narzędzi opisu oraz technik pozyskiwania, analizy i prezentacji danych właściwych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, a także modelowaniu struktur społecznych o zarządzaniu, a także modelowaniu struktur społecznych

KA7_WG8 - ma pogłębioną wiedzę na temat powstawania przemian zachodzących w organizacji i jej otoczeniu, zna prawidłowości rządzące tymi przemianami

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin w formie testu:

8-9 pkt – dst; 10 pkt – dst+, 11-12 pkt – db; 13 pkt – db+; 14-15 pkt – bdb

Zakres tematów:

1. Zarządzanie strategiczne jako proces,

2. Ewolucja zarządzania strategicznego - szkoły:

a) Szkoła planistyczna

b) Szkoła ewolucyjna

c) Szkoła pozycyjna

d) Szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się

3. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa (misja, domena i przewaga konkurencyjna, cele i funkcjonalne

4. Rodzaje strategii

5 Strategie konkurencji wg Portera

d) Strategia konkurencji w sektorach rozproszonych,

e) Strategia konkurencji w sektorach pojawiających się

f) Strategia konkurencji w sektorach dojrzałych

g) Strategia konkurencji w sektorach schyłkowych

h) Strategia konkurencji w sektorach globalnych

6. Strategie rozwoju w układzie produkt - rynek

a) Strategia penetracji

b) Strategia rozwoju rynku

c) Strategia rozwoju produktu

d) Strategia dywersyfikacji (wertykalnej, horyzontalna, koncentryczna konglomeratowa)

7. Strategie integracji, kooperacji (fuzje, przejęcia, alianse strategiczne, klastry)

8. Nowe trendy w strategiach organizacji

9. Wdrażanie strategii, strategiczna karta wyników

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mariusz Citkowski 48/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)