Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorow i konkurentow,
MT Biznes, Warszawa 2006
2. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi
konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007
3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000
4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa,
PWE, Warszawa 2007
Literatura dodatkowa:
1. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN,
Warszawa 2007
2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001
red. H.Ferenc
3. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne
przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007
4. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007
|
Efekty uczenia się: |
Student:
KA7_WG3 - posiada pogłębioną wiedzę o wybranych relacjach zachodzących między organizacjami w skali krajowej i międzynarodowej oraz międzykulturowej
KA7_WG6 - ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod i narzędzi opisu oraz technik pozyskiwania, analizy i prezentacji danych właściwych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, a także modelowaniu struktur społecznych o zarządzaniu, a także modelowaniu struktur społecznych
KA7_WG8 - ma pogłębioną wiedzę na temat powstawania przemian zachodzących w organizacji i jej otoczeniu, zna prawidłowości rządzące tymi przemianami
|
Zakres tematów: |
1. Zarządzanie strategiczne jako proces,
2. Ewolucja zarządzania strategicznego - szkoły:
a) Szkoła planistyczna
b) Szkoła ewolucyjna
c) Szkoła pozycyjna
d) Szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się
3. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa (misja, domena i przewaga konkurencyjna, cele i funkcjonalne
4. Rodzaje strategii
5 Strategie konkurencji wg Portera
d) Strategia konkurencji w sektorach rozproszonych,
e) Strategia konkurencji w sektorach pojawiających się
f) Strategia konkurencji w sektorach dojrzałych
g) Strategia konkurencji w sektorach schyłkowych
h) Strategia konkurencji w sektorach globalnych
6. Strategie rozwoju w układzie produkt - rynek
a) Strategia penetracji
b) Strategia rozwoju rynku
c) Strategia rozwoju produktu
d) Strategia dywersyfikacji (wertykalnej, horyzontalna, koncentryczna konglomeratowa)
7. Strategie integracji, kooperacji (fuzje, przejęcia, alianse strategiczne, klastry)
8. Nowe trendy w strategiach organizacji
9. Wdrażanie strategii, strategiczna karta wyników
|