Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria wychowania 380-DS5-1TWY
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Braun-Gałkowska M., W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych, Warszawa 1994.

Kosyrz Z., Osobowość wychowawcy, Warszawa 2005.

Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2010.

Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008.

Śliwerski B., Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Kraków 2010.

Tyrała P., Teoria wychowania. Bliżej uniwersalnych wartości i realnego życia, Toruń 2001.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student:

KA7_WG3 - Ma wiedzę dotyczącą klasycznych i współczesnych teorii wychowania oraz ich wartości aplikacyjnych, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo wykorzystywać

KA7_WG8 - Ma wiedzę dotyczącą innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego inspirujących do planowania i organizowania pracy własnej

KA7_WK7 - Ma wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej oraz roli nauczyciela/wychowawcy w rozwijaniu postaw i zachowań dzieci/uczniów oraz zasad i norm etycznych obowiązujących w przedszkolu i szkole; znaczenia własnego rozwoju nauczyciela w pracy z dziećmi

Sposób weryfikacji: kolokwium pisemne

UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:

KA7_UW5 - Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania oraz adekwatnie do celów wychowania dobiera metody, tworzy, testuje i modyfikuje materiały dydaktyczne

Sposób weryfikacji: kolokwium pisemne, praca w zespole, uczestnictwo w zadaniach aranżowanych przez prowadzącego w trakcie zajęć

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:

KA7_KO2 - Analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań wychowawczych i ustala obszary wymagające modyfikacji, ciągłego doskonalenia swojej pracy

Sposób weryfikacji: praca w zespole, uczestnictwo w zadaniach aranżowanych przez prowadzącego w trakcie zajęć, ocena aktywności w trakcie zajęć

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ćwiczeń:75% obecność na zajęciach prowadzonych zdalnie, opracowanie w formie fiszek naukowych literatury naukowej obowiązującej studentów oraz pozytywnie napisane kolokwium. Ocenę pozytywną z kolokwium gwarantuje uzyskanie przez studenta 51% punktów za udzielenie poprawnych odpowiedzi.

Nieobecności należy zaliczyć dodatkową literaturą, wcześniej uzgodnioną z prowadzącym.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie w problematykę przedmiotu

2. Wybrane elementy struktury procesu wychowania

3. Osoba nauczyciela-wychowawcy (kompetencje, zagadnienie autorytetu)

4. Wybrane dziedziny wychowania

Metody dydaktyczne:

praca z tekstem naukowym, metody aktywizujące, telekonferencje, konsultacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Magda Kusiuk 21/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Magda Kusiuk 22/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Magda Kusiuk 21/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Lidia Dakowicz 23/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Lidia Dakowicz 22/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)