Literatura: |
Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M., Wychowanie: pojęcia, procesy, konteksty: interdyscyplinarne ujęcie, t. 1, Gdańsk 2007.
Dymara B., Cholewa-Gałuszka B., Kochanowska E., Sztuka bycia człowiekiem: wychowanie a poszukiwanie wartości i sensów życia, Kraków 2011.
Hornby G., Hall E., Hall C., Nauczyciel wychowawca, Gdańsk 2005.
Górniewicz J., Teoria wychowania (Wybrane problemy), Olsztyn 2008.
Gurycka A., O sztuce wychowywania: dla wychowawców i nauczycieli, Warszawa 1997.
Korzeniowska W., Szuścik U., Murzyn A., Sztuka bycia uczniem i nauczycielem: z zagadnień pedagogiki współbycia, Kraków 2009.
Kosyrz Z., Osobowość wychowawcy, Warszawa 2005.
Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika, t. 1, Warszawa 2003.
Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika, t. 2, Warszawa 2003.
Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2004.
Łobocki M., W trosce o wychowanie w szkole, Kraków 2007.
Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008.
Papież J. (red), Tożsamość teorii wychowania, Kraków 2011.
Śliwerski B., Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012.
Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2015.
Tyrała P., Teoria wychowania. Bliżej uniwersalnych wartości i realnego życia,Toruń 2001.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KA7_WG1 - Posiada pogłębioną wiedzę pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesów socjalizacji i wychowania
Sposób weryfikacji: kolokwium zaliczeniowe
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KA7_UW1 - Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zapewnienia pełnego uczestnictwa ucznia w procesie wychowania
KA7_UW5 - Potrafi wykorzystywać aktualne koncepcje pedagogiczne w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu wychowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Sposób weryfikacji: kolokwium zaliczeniowe
|