Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie gier 2D 0900-FG1-2PG2D
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 45
Limit miejsc: (brak limitu)
Efekty uczenia się:

Student

1. Zna składnię biblioteki Box2D;

2. Potrafi napisać prostą grę z wykorzystaniem silnika fizyki Box2D;

3. Umie korzystać ze źródeł wiedzy w języku angielskim (K_U32);

4. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych (K_K05).

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie: obecności (dopuszcza się opuszczenie trzech zajęć), aktywności oraz wykonania końcowego projektu (rozwiązać jeden z podanych problemów).

Zakres tematów:

Zagadnienia rozpatrywane na laboratorium:

• Tworzenie obiektów (np. cząsteczki) i ich wizualizacja (m.in z wykorzystaniem środowiska Processing).

• Nadawanie właściwości fizycznych obiektom (gęstość, tarcie, ws. odbicia, itp.).

• Tworzenie powierzchni (teren, podłoże).

• Tworzenie obiektów o nieregularnym kształcie; obiektów złożonych ("sprężynki", mosty łańcuchowe).

• Generowanie obiektów w sposób losowy.

• Dodawanie "silnika" wprawiającego obiekt (np. prostokąt, koło) w ruch obrotowy.

• Przesuwanie obszarem gry.

• Dodawanie siły typu "wiatr" (przykładanie siły do obiektów).

• Wykrywanie kolizji. Rysowanie obszarów kolizji. Grupowanie obiektów biorących udział w kolizjach.

• Instalacja, wprowadzenie do środowiska (Android Studio, Unity).

• Menager Stanów Gry (Game State Manager).

• Zasoby (tekstury, umieszczanie dźwięku i muzyki w grze).

• Przeportowanie gry do HTML5 i na system Android.

• Camera i Viewport.

• Tworzenie GUI (Scene2D).

• AssetManager (Menedżer zasobów).

• Narzędzia: TexturePacker, Hiero, SpriteIlluminator.

• Edytor map (Tiled).

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, analiza przykładowych rozwiązań, praca własna studenta w domu (przygotowanie projektu), konsultacje.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Andrzej Pisarski 11/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)