Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Tkaczyński J., W., Świstak M., Sztorc E., „Projekty europejskie”, Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011;
2. A. Szymańska, Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Warszawa 2008;
3. A. Szymańska, Fundusze Unijne i Europejskie 2007-2013, czyli jak nie oszaleć w drodze po środki pomocowe z UE, Gliwice 2006;
4. R. Poździk, Ocena i wybór projektów do dofinansowania z EFRR, EFS i FS, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca:
1.Tkaczyński J., W., Willa R., Świstak M., „Leksykon funduszy Unii Europejskiej”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009;
2. B. Jóźwik, M. Sagan, T. Stępniewski, Polityka spójności Unii Europejskiej. Doświadczenia, wnioski i rekomendacje na lata 2014-2020. Tom II. Problemy i przykłady realizacji polityki spójności w polskich regionach i instytucjach, Lublin 2012;
3. Szymańska A., „Fundusze UE 2007-2013 dla mikro, małych i średnich firm”, Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2008;
4. Świerszcz K., „Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie”, Wydawnictwo: Wrocławskie Wydawnictwo Naukowe ALTA 2, Wrocław 2010.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent:
K_W14 ma wiedzę na temat ogólnych zasad tworzenia i prowadzenia indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku prawo.
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:
K_U03 umie wykorzystać wiedzę teoretyczną z poszczególnych dziedzin prawa.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:
K_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
K_K07 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia konwersatorium jest nieprzekroczenie limitu jednej nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta (z jakiejkolwiek przyczyny) więcej niż jednych zajęć, jest on zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze lub pisemną drogą mailową z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach. Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Zaliczenie na podstawie aktywnego udziału w zajęciach oraz projektu końcowego przygotowanego przez studentów według wskazówek podanych przez prowadzącego.
Ocena zależna od poziomu przedstawionego projektu końcowego. Skala ocen od 2 do 5.
Aktywny udział w zajęciach oraz praca w grupach może podnieść ocenę końcową z zaliczenia o maksymalnie 0,5 stopnia.
|
Zakres tematów: |
1. Możliwości pozyskiwania grantu, pojęcie projektu, proces aplikowania o grant
2. Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu (opis problemu)
3. Formułowanie celów projektu
4. Opis grup docelowych
5. Opis działań/zadań w projekcie
6. Produkty i rezultaty projektu, i polityki horyzontalne
7. Podstawowe zasady tworzenia harmonogramu i budżetu projektu
8. Analiza ryzyk projektu
9. Promocja projektu
|