Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy wychowania fizycznego 380-DS5-2IBF
Wykład (WYK) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014

Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006

Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006

Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018

Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018

Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego,

Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015

Efekty uczenia się:

KA7_WG6 Ma wiedzę dotyczącą zróżnicowanych możliwości dzieci/uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym szkolnym, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii

, KA7_WG9 Ma wiedzę dotyczącą znaczenia i możliwości celowego i różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci

KA7_WG11 Ma wiedzę dotyczących różnych dziedzin wiedzy zapewniającą konstruktywne jej wykorzystanie w edukacji dziecka

KA7_UO2 Profesjonalnie organizuje pracę w zespole i racjonalnie, zgodnie z technikami pracy umysłowej gospodaruje czasem zajęć, odpowiedzialnie i celowo organizuje pracę ucznia/dziecka, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku

KA7_UO5Skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, wykorzystując między innymi różne formy zabaw

, KA7_KO2 Analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i ustala obszary wymagające modyfikacji, ciągłego doskonalenia swojej pracy

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywność na zajęciach oraz uzyskanie minimum 51% punktów z egzaminu.Egzamin w formie testu na platformie blackboard.

Zakres tematów:

Motoryczność ludzka podstawowe pojęcia i ich aspekty

Rozwój motoryczny dziecka

Wady postawy: wady wielopłaszczyznowe kręgosłupa, wady stóp

Prawidłowe wzorce ruchu.

Aktywność fizyczna: pojęcia, terminologia, związek ze zdrowiem.

Sprawność fizyczna: pojęcia, terminologia, związek ze zdrowiem.

Formy aktywności fizycznej dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci lub uczniów.

Proces uczenia się i nauczania czynności ruchowych.

Strategie autoregulacji emocji- ćwiczenia relaksacyjne.

Wybrane koncepcje wychowania fizycznego w Polsce.

Wybrane koncepcje wychowania fizycznego na świecie

Metody dydaktyczne:

wykład

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15, sala C01
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz 96/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.