Literatura podstawowa:
1. Adolf E. Szołtysek. 2019. Filozofia nauczania. Kraków.
2. Adolf E. Szołtysek. 2015. Filozofia człowieka. Kraków.
3. Adolf E. Szołtysek. 2003. Filozofia pedagogiki. Katowice
4. Andrzej Murzyn. 2015. Współczesna filozofia edukacji. Kraków.
5. Adolf E. Szołtysek. 2013. Filozofia edukacji. Kształcenie umysłu. Kraków.
6. Ablewicz Krystyna. 2003. Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Stugium sytuacji wychowawczej. Kraków.
7. Agata Cudowska. 2004. Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok.
8. Bogusław Śliwerski. 2015. Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków.
9. Bogusław Śliwerski. 2015. Antropologia pedagogiczna. Studia z Teorii Wychowania. 6/2 (11), 219-225.
10. Barbara Woynarowska (red.). 2011. Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Warszawa.
11. Barbara Woynarowska. 2000. Zdrowie i szkoła. Warszawa.
12. Cudowska Agata. 2017. Twórcze orientacje życiowe. Zdrowie i dobrostan. Białustok.
13. Edward Rużyłło. 2000. Myśli o wychowaniu człowieka. Łomża.
14. Gutek Gerald Lee. 2003. Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji. Gdańsk.
15. Iwona Majewska-Opiełka. 1998. Umysł lidera. Jak kierować ludźmi u progu XXI wieku. Warszawa.
16. Janusż Gajda. 2003. Antropologia kulturowa. Część 1. Toruń.
17. Janusz Gajda. 2008. Antropologia kulturowa. Część 2. Kraków.
18. Jack David Eller. 2012. Antropologia kulturowa. Kraków.
19. Jacek Pyżalski. 2015. Nauczyciel w ponowoczesnym świecie. Łódż.
20. Jerzy Nikitorowicz. 2017. Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości. Kraków.
21. Marian Nowak., Piotr Magier., Iwona Szewczak (red.). 2010. Antropologiczna pedagogika ogólna. Lublin.
22. Paulina Sosnowska. 2009. Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej. Warszawa.
23. Paweł Piotrowski. Górniewicz Józef. 2015. Pedagogika kultury i postkultury. Idee i przemiany kulturowe. Olsztyn.
24. Piotr Mazur. 2015. Zawód nauczyciela w ciągu dziejów. Chełm.
25. Roman Darowski. 2008. Filozofia człowieka. Kraków.
26. Renata Góralska, Joanna Madalińska-Michalak. 2013. Kompetencje emocjonalne nauczyciela. Warszawa.
27. Ryszard Cieśliński. 2005. Sytuacja społeczno-zawodowa nauczycieli wychowania fizycznego. Warszawa.
28. Ks. Stanisław Kowalczyk. 2002. Zarys filozofii człowieka. Sandomierz.
29. Stanisław Kowal. Mądry-Kupiec Małgorzata. 2015. Przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. Kraków.
30. Stefan Kwiatkowski, Joanna Michalak, Inetta Nowosad. 2011. Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu. Warszawa.
31. Tadeusz Kobierzycki. 2001. Filozofia osobowości; od antycznej idei duszy do współczesnej osoby. Kraków.
32. Teresa Hejnicka-Bezwińska. 2008. Pedagogika ogólna. Warszawa.
33. Władysław Stróżewski. 2002. O wielkości. Szkice z filozofii człowieka. Kraków.
34. .Zióbrowski Przemysław. 2016. Pedagogizacja rodziców – potrzeby i uwarunkowania. Bydgoszcz.
35. Zbigniew Kwieciński., Bogusław Śliwerski. 2003. Pedagogika. Część 1. Warszawa.
36. Zbigniew Kwieciński., Bogusław Śliwerski. 2003. Pedagogika. Część 2. Warszawa.
37. Andrei Harbatski., 2019. Antropologia pedagogiczna. Rozwój antropologii pedagogicznej w czasie i przestrzeni. Białystok.
Literatura uzupełniająca:
1. Anna Królikowska. 2008. Pojęcie religijności młodzieży. Kraków.
2. Ewa Kurantowicz. Nowak-Dziemianowicz Mirosława. 2007. Narracja – krytyka – zmiana. Praktyki badawcze we współczesnej pedagogice. Wrocław.
3. Janusz Mariański. 1995. Młodzież między tradycją i ponowoczesnością. Wartości moralne maturzystów. Lublin.
4. Jerzy Nikitorowicz. 2009. Edukacja regionalna i międzykulturowa. Warszawa.
5. Jerzy Nikitorowicz. 2010. Grupy etniczne w wielokulturowym świecie. Łódź.
6. Joanna Mazur (red.). 2014. Zdrowie i zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej w Polsce. Warszawa.
7. Przemysław Ziółkowski. 2016. Pedeutologia. Zarys problematyki. Bydgoszcz.
8. Stefan Kwiatkowski, Joanna Michalak. 2010. Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce. Warszawa.
9. Stanisław Kawula., Józef Brągiel., A.W. Janke. 2006. Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki. Toruń.
10. Zbigniew Tyszka. 2003. Rodzina w świecie współczesnym – jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna, Warszawa.
|