Literatura: |
1. Benjamin W. Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej, w: Twórca jako wytwórca, Wyboru dokonał H. Orłowski. Poznań 1975.
2. de Kerckhove D., Powłoka kultury. Odkrywanie nowej elektronicznej rzeczywistości. Mikom, Warszawa 1996
3. Fiske J., Television Culture, New York 1987
4. Godzic W., Telewizja jak kultura, Kraków 1997
5. Horton D, Wohl R., Komunikacja masowa i paraspołeczna interakcja. Uwagi o intymności na odległość, przeł. Artur Piskorz [w:] Pejzaże audiowizualne. Telewizja – video – komputer, pod red. Andrzeja Gwoździa, Kraków 1997.
6. Jędrzejewski S., Radio renesans. Od monopolu do konkurencji., Warszawa 1997
7. Keen A., Kult amatora czyli jak Internet niszczy kulturę, Warszawa 2007
8. Kominek M., Zaczęło się od fonografu, PWM, Kraków 1986
9. Lessig L., Wolna kultura, wydanie online, WSiP, Warszawa 2004
10. Manovich L., Język nowych mediów, WAiP, Warszawa 2006, (rozdz. Czym są nowe media, s. 79 – 118, rozdz. Czym nie są nowe media, s. 119-138)
11. McLuhan, Przekaźniki zimne i gorące, w: Audiowizualność w kulturze, oprac. J. Bocheńska, A. Kisielewska, różne wydania
12. Patryk Gałuszka, Biznes muzyczny, Warszawa 2009
13. Patryk Gałuszka, Geneza, ewolucja, formy dystrybucji muzyki w internecie. „Świat Marketingu” Maj 2005
14. Siwak W., Audiosfera na przełomie stuleci, [w:] Hopfinger M. (red.) Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Warszawa 2003.
15. Siwak W., Sampling jako prowokacja. O kulturze remiksu i cyfrowej kradzieży, w: Kisielewski A. (red.) Artystów gry z kulturą czyli sztuka jako prowokacja, Białystok 2009.
16. Taylor L., Willis A., Medioznawstwo, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006 (rozdz. 5 i 13)
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza - student:
1. posiada wiedzę na temat historii powstania i rozwoju mediów oraz posiada wiedzę odnośnie typów oraz społecznych czynników kształtujących przeobrażenia przekazów medialnych K_W07;
2. zna podstawowe współczesne teorie mediów, cechy przekazu medialnego, zna podstawowe modele komunikacji i ich związki z przemianami kultury K_W08;
Umiejętności - student:
1. ma umiejętność rozpoznawania typów mediów oraz czynników mających wpływ na ich przeobrażenia oraz potrafi określić cechy specyficzne przekazów medialnych w odniesieniu do sytuacjami społecznych, politycznych i kulturalnych K_U01;
2. potrafi dokonać opisu i analizy konkretnych przekazów medialnych (struktura i funkcje) na tle specyfiki danego medium, opisać składniki sytuacji komunikacyjnej danego przekazu (nadawca, odbiorca, przekaz, kanał, kod) oraz dokonać opisu konkretnej instytucji medialnej z uwagi jej cechy organizacyjne i technologiczne K_U02;
Kompetencje społeczne - student:
1. rozwija indywidualne kompetencje interpretacyjne, formułowania sądów krytycznych, argumentacji i dyskusji K_K01;
2. rozwija kompetencje pracy w grupie K_K07;
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: wykład problemowy, dyskusja, konsultacje, egzamin testowy
|
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: obecność, aktywność i dyskusja na wykładach, egzamin testowy z tematyki wykładów
Obecność - 7 x 5 pkt = 35 pkt
Można mieć jedną nieobecność w semestrze. Pozostałe należy odrobić na konsultacjach/konsultacjach online
Aktywność i dyskusja na wykładach/wykładach online oraz na kanale dyskusyjnym wykładu - do 35 pkt.
Egzamin testowy online (test na platformie Blackboard UwB) z tematyki wykładów - do 50 pkt.
Z egzaminu testowego zwolnieni są studenci, którzy uczestniczyli we wszystkich wykładach i mają aktywność na wykładach powyżej 20 pkt. oraz uzyskali ocenę bardzo dobrą z zaliczenia ćwiczeń. Otrzymują oni bonus w postaci 50 pkt.
Punktacja na zaliczenie wykładu: 0-50 pkt. – 2, 51-60 pkt. – 3, 61-70 pkt. – 3,5, 71-80 pkt. – 4, 81-90 pkt. – 4,5, 91-100 pkt. – 5
|