Edukacja regionalna 380-OS1-3AHO
Wykład (WYK)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
P.Petrykowski; Edukacja regionalna, Toruń 2003 A.Dobroński; Białystok - historia miasta, Białystok 1998 A.Dobroński; Historia województwa podlaskiego, Białystok 2010 A.Dobroński i inni; Białystok, oblicza miasta, Białystok 1999 |
||
Efekty uczenia się: |
1. Student zna elementarne pojęcia używane w edukacji regionalnej, rozumie ich źródła, dostrzega możliwości stosowania w pokrewnych dyscyplinach k_w01 2. Student zna struktury społeczne i instytucje życia społecznego k_w07 3. Student ma elementarną wiedzę dotyczącą symboli kulturowych zwiąnych z dziedzictwem regionu, pozwalającą na efektywne komunikowanie tegoż dziedzictwa w kontekstach edukacyjnych k_w08 4.Student potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; ma elelemtarne umiejętności organizacyjne pozwalające realizować cele związane z projektowaniem i realizacją profesjonalnych działań k_u13 5.Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągego dokształcania, dokonuje samooceny swoich kompetencji k_k01 6. Student odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne związane z edukacją regionalną k_k08 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie treści wykładowych odbywa się łącznie z zaliczeniem ćwiczeń poprzez uwzględnienie dziedzictwa kulturowego regionu w terenowej grze miejskiej |
||
Zakres tematów: |
1. Cele edukacji regionalnej --- kształtowanie tożsamości społeczno-kulturowej --- nadawanie znaczenia dziedzictwu kulturowemu regionu --- kształtowanie przestrzeni komunikacyjnej z wykorzystaniem kanonicznych atrybutów kulturowych 2 g. 2. Środki realizacji edukacji regionalnej i zakres realizacji edukacji regionalnej w województwie podlaskim 1 g. 4. Wybrane elementy dziedzictwa kulturowego regionu a) Najważniejsze wydarzenia w historii regionu od IX wieku do współczesności 2 g. b) Dziedzictwo kulturowe nadbużańskiego Podlasia (Ciechanowiec, Drohiczyn, Siemiatycze, Mielnik, Grabarka) - zajęcia terenowe 6 g. c) Tykocin - świetność miasta w I Rzeczypospolitej 2 g. d) Dziedzictwo historyczno-kulturowe Białegostoku - zajęcia terenowe 6 g. e) Ważne postacie w historii regionu: Jan Klemens Branicki, Karol Brzostowski, Zygmunt Gloger, Anna Jabłonowska, Krzysztof Kluk, Jan Chryzostom Redler, Ludwik Zamenhof 2 g. |
||
Metody dydaktyczne: |
- wykład interaktywny - zajęcia terenowe (spacer, objazd) |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi wtorek (nieparzyste), 8:30 - 10:00,
sala C2.19 |
Mirosław Sobecki | 33/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.