*Cieślik, A., Ligus R, Szecówka-Nowak M. i wsp. Indywidualny program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniów uzdolnionych, ich rodziców i nauczycieli. FEM, Wrocław 2013.
*Jurek. P, Pawlicka P. Kwestionariusz diagnozy funkcjonalnej. Podręcznik. Harmonia, Gdańsk, 2015.
*Kielin J, Klimek-Markowicz K. Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualna. Sopot 2013.
*Mańkowska I. Różyńska M. Ortograffiti z Bartkiem. Program. Gdynia 2011.
*Pawełczak K. Diagnoza psychopedagogiczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. [w:] Buchnat M, Tylewska-Nowak B. (red,)Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualna w systemie edukacji. Difin, Warszawa 2012, 11-27.
*Waloszek D. Program w edukacji dzieci. Geneza, istota, kryteria. Wyd. Żak, Warszawa 2005.
*Materiały szkoleniowe Ministerstwa Edukacji Narodowej, Część 1 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
*Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy pedagogiczno-psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r., poz, 532).
*J.Jagieła, Trudny uczeń w szkole, PDF.
*T.Polkowski: Indywidualny plan pracy z dzieckiem i rodziną w instytucji opiekuńczo-wychowawczej (w:) Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze . - 2002, nr 3
*T.Polkowski: Metoda indywidualnych planów pracy z dzieckiem i rodziną w warunkach instytucji opiekuńczo- wychowawczej. Towarzystwo NASZ DOM 2004,2005,2006
*B.Błaszczyk, M.Posłuszna- Owcarz: Praca z rodzinami wychowanków, (w:) Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2003, nr 3
*J.Kur: Metoda indywidualnych planów pracy z dzieckiem i rodziną zalety i ograniczenia (w:) Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2005, nr 2
*M.Liciński: O przemocy. Towarzystwo Psychoprofilaktyczne. Warszawa 2014
*J.Piekarski, E.Marynowicz-Hetka: Projekt działania i jego funkcje
*A. Sołbut: Terapeutyczna praca z dziećmi i młodzieżą w placówkach wsparcia dziennego- na przykładzie dwóch świetlic socjoterapeutycznych funkcjonujących przy Dziennym Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku,(w:) Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, Zeszyt 13 Edukacja i praca, pod red. R.Borzyszkowskiej, E.LemańskiejLewandowskiej, P.P.Gzybowskiego, Bydgoszcz 2009 r. *A.Sołbut: Wspieranie w rozumnym rodzicielstwie na przykładzie dobrych praktyk preferowanych w świetlicach dla dzieci, (w:) S.Badora, P.Maciaszczyk, M.Piątek (red.) Pedagogika opiekuńcza wobec problemów rodziny i możliwości jej wspierania, Tarnobrzeg 2014 r.
*J.O.Prochaska, J.C.Norcross, C.C.Diclemente: Zmiana na dobre. Rewolucyjny program zmiany który pomoże ci przezwyciężyć złe nawyki. Warszawa 2008
*E.Jarosz, E.Wysocka: Diagnoza psychopedagogiczna podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa 2006
*J.Nikitorowicz, K.Sawicki, T.Bajkowski (red.):Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu. Olecko 2003
*A.Sarnat-Ciastko, Tutoring w polskiej szkole, 2015.
*Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. 2013 poz. 199), z póź. zmianami. -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy pedagogicznopsychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r., poz. 532)
|