Terapia zajęciowa 380-SS1-3GPW
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
1. D. Rychter, A. Margasiński, Wprowadzenie do terapii zajęciowej,wyd. Wydawnictwo im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa, 2008. 2.E.Baum,Terapia zajęciowa, wyd. Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2008. 3. Krajowy standard kwalifikacji zawodowych, Terapeuta zajęciowy (322404), Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej 2007. 4. L. Kataryńczuk-Mania(red), Metody i formy terapii sztuką, Zielona Góra 2005. 5. V.Harper Antystresowe, kreatywne kolorowanie dla dorosłych. Mandale, wyd. Amber, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: 1.K. Sawicka(red) , Socjoterapia, wyd.Kompendium Warszawa, Warszawa 1998. 2.M.Misztal, Warsztaty terapii zajęciowej : prawo i praktyka, wyd. Alpha Pro, Ostrołęka 2005. 3. W. Handford,,Karolak, Mandala w arteterapii, wyd. WSHE, Łódź 2008. |
||
Efekty uczenia się: |
K_W10 Zna podstawowe metody i modele pracy socjalnej z jednostką, grupą i społecznością; posiada wiedzę dotyczącą struktury prowadzenia diagnozy jednostek i grup Sposób weryfikacji efektu: kolokwium zaliczeniowe W14 Ma wiedzę o działaniach edukacyjnych, opiekuńczo – wychowawczych, terapeutycznych, profilaktycznych w obrębie pracy socjalnej generujących zmiany struktur społecznych. Sposób weryfikacji efektu: Kolokwium zaliczeniowe U12 Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych zarówno ze specjalistami w zakresie pracy socjalnej, jak i odbiorcami spoza grona specjalistów Sposób weryfikacji efektu Dyskusja, praca w grupie, U1 Potrafi wspomagać rozwój człowieka przez wyzwalanie jego własnych sił rozwojowych oraz możliwości; potrafi rozwijać w bezpośrednim środowisku warunki wielostronnej, korzystnej aktywności społecznej Sposób weryfikacji efektu: Dyskusja, praca w grupie, praca indywidualna na zajęciach K 07 Jest wolny od uprzedzeń i stereotypów społecznych dotyczących postrzegania i rozumienia osób o odmiennym położeniu społecznym Sposób weryfikacji efektu Praca w grupie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Formą zaliczenia ćwiczeń jest kolokwium – pytania mieszane: zamknięte i półotwarte. Dodatkowo na ocenę końcową wpływa zaliczenie realizacji zajęć terapeutycznych z tematyki wybranej przez studenta. Student musi uzyskać 51% punktów kolokwium zaliczeniowego (+ max 5 punktów z prezentacji zajęć) aby uzyskać pozytywną ocenę . Dopuszczalna liczba godzin nieobecności studenta na zajęciach, która nie wymaga zaliczenia podczas indywidualnych konsultacji oraz nie wpływa na ocenę końcową z ćwiczeń – jedne ćwiczenia |
||
Zakres tematów: |
1.Zajęcia organizacyjne. Wprowadzenie w tematykę zajęć. 2.Teoretyczne złożenia terapii zajęciowej. Arteterapia. 3.Jak pomagać aby pomóc? Analiza osoby pomagającej. 4.Myślenie obrazowe i wizualne jako podstawa kreowania rzeczywistości w sztuce. Wykorzystanie barw w kreowaniu rzeczywistości. 5. Praca z rzeźbą. 6. Autoportret- Rozwijanie wyobraźni plastycznej. 7. Wyraź swoje emocje - kreatywne wyrażanie emocji. 8. Ćwiczenia zajęciowe w terapii. Realizacja tematów przez studentów. 9. Ćwiczenia zajęciowe w terapii. Realizacja tematów przez studentów. 10. Kolokwium zaliczeniowe |
||
Metody dydaktyczne: |
- zajęcia artystyczne - praca w grupie - burza mózgów - praca indywidualna |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 13:45 - 16:00,
sala A236 |
Natalia Głódź | 24/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.