Język obcy - angielski cz. 1 380-RN1-1JAN1
Lektorat (LEK)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 24 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych/wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.euronews.net, Zoom in on America, www.linguahouse.com, www.ted.com, https://ed.ted.com/, culture.pl, transom.org, breakingnewsenglish.com |
||
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: - zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego Sposób weryfikacji: testy cząstkowe, testy semestralne UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (KA6_UW4), - ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie językowym B2 (KA6_UK2) Sposób weryfikacji: testy cząstkowe, semestralne, udział w dyskusji i pracy w grupach, wypowiedzi pisemne KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: - ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1) - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (KA6_KO3) Sposób weryfikacji: testy cząstkowe, semestralne, udział w dyskusji i pracy w grupach, wypowiedzi pisemne |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych -zaliczenie na min 51% modułów na platformie Blackboard w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo (udział w dyskusji i współpracy w grupie) Wiedza, umiejętnosći i kompetencje społeczne sprawdzane są w formie: - oceny bieżącego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa - prac i testów pisemnych - realizacji modułów nauczania na platformie Blackboard Skala ocen: 90-100% - bardzo dobry (5.0) 80-89% - dobry plus (4.5) 70-79% - dobry (4.0) 60-69% - dostateczny plus (3.5) 51-59% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: na ocenę na koniec semestru. Weryfikacja efektów uczenia się odbywa się w oparciu o platformę Blackboard Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zajęć, student jest zobowiązany do odpracowania nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętność streszczenia ustnego). Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
||
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny: - uniwersytet, studia, programy dostępne dla studentów w Unii Europejskiej, - systemy kształcenia uniwersyteckiego w wybranych krajach - rozwój kariery zawodowej z uwzględnieniem umiejętności miękkich i potrzeby dokształcania się przez całe życie, - wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie, - stereotypy społeczne i narodowościowe, tolerancja, - osobowość, cechy charakteru, zwyczaje - etapy życia, potrzeby ludzi w starszym wieku, - wolontariat - zrównoważony rozwój w perspektywie środowiska, ekonomii i dobrostanu człowieka. |
||
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń: - kluczowych sprawności językowych: mówienie, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i rozumienie ze słuchu; rozwijanie środków językowych; Zajęcia prowadzone są w systemie blended learning w proporcji: 50% moduły nauczania na platformie Blackboard do samodzielnego opracowania, ćwiczących sprawności językowe oraz słownictwo, 50% w formie wideokonferencji z wykorzystaniem platformy MSTeams: ćwiczenie i rozwijanie sprawności językowych, umiejętności rozumienia ze słuchu, wypowiedzi ustnej oraz udziału w dyskusji |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda sobota, 17:10 - 20:10,
sala B224 |
Marzena Lubaszewska | 23/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.