Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka kształcenia zintegrowanego 380-PIWN1-3GGC
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 8
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Adamek I. (red.), Projektowanie i modelowanie edukacji zintegrowanej. Kraków 2002.

Adamek I., Kształcenie zintegrowane. Projektowanie działań edukacyjnych, Kraków, 2003.

Adamek I. (red.), Nauczyciel i uczeń w edukacji zintegrowanej w klasach I-III. Kraków 2002.

Bałachowicz J. Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych : między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Warszawa 2009.

Moss C.M, Susan M. Brookhart S.M., Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję, Warszawa, 2014.

Klus-Stańska D. (red.) (Anty)edykacja wczesnoszkolna, Kraków, 2014.

Klus – Stańska D., W nauczaniu początkowym inaczej. Poznań, 1999.

Klus-Stańska D., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa, 2005.

Misiorna E., Ziętek E., Zintegrowana edukacja w klasach I – III , Poznań 1999.

Rau K., Ziętkiewicz E., Jak aktywizować uczniów. Poznań 2000.

Węglińska M., Jak przygotować się do zajęć zintegrowanych? Kraków, 2002.

Żytko M. (red.), Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Warszawa, 2002.

Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (2010), Warszawa: MEN, [www.operon.pl z dnia 5.06.2012

Efekty uczenia się:

W efekcie zajęć student:

- nabywa wiedzę na temat organizacji przestrzeni edukacyjnej ucznia w młodszym wieku szkolnym

- nabywa umiejętność krytycznej i refleksyjnej oceny scenariuszy zajęć zintegrowanych;

- nabywa umiejętność realizacji zasad projektowania sytuacji edukacyjnych stymulujących aktywność własną uczniów klas 1-3;

- nabywa umiejętność wyznaczania celów kształcących, wychowawczych i poznawczych na zajęciach zintegrowanych;

- nabywa umiejętność realizacji założeń indywidualizacji pracy uczniów w planowaniu zajęć zintegrowanych;

- nabywa kompetencje w zakresie planowania pracy, krytycznej oceny i analizy sytuacji edukacyjnych

Metody i kryteria oceniania:

ćwiczenia, dyskusje, warsztaty grupowe, analiza tekstów i materiałów źródłowych

Zakres tematów:

1. Analiza Podstawy Programowej Kształcenia Ogólnego – dla I etapu edukacyjnego. Struktura konspektu zajęć, kryteria oceny scenariuszy zajęć zintegrowanych.

2. Zasady projektowania zajęć zintegrowanych w klasach I-III, organizacja przestrzeni edukacyjnej – modyfikacja i adaptacja scenariuszy zajęć integrowanych.

3. Ćwiczenia w wyznaczaniu celów zintegrowanych jednostek tematycznych - cele ogólne, cele jako wartości, cele jako zadania dla nauczycieli i uczniów, cele szczegółowe.

4. Projektowanie zajęć uwzględniających zróżnicowane potrzeby i możliwości uczniów klas młodszych – indywidualizacja.

Metody dydaktyczne:

Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest minimum 90% obecności na zajęciach, aktywność na zajęciach oraz oceny z prac pisemnych (opracowań związanych z omawianymi zagadnieniami: scenariusza zajęć zintegrowanych, propozycja metodycznego opracowania tekstu).

Nieobecności na zajęciach należy zaliczyć nie później niż w 3 tygodnie od daty nieobecności.

Liczba punktów wymagana do zaliczenia przedmiotu: 51% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia za wykonanie zadań przewidzianych w trakcie realizacji przedmiotu.

Punktacja:

91% - 100% bdb

81% - 90% db+

71% - 80% db

61% - 70 % dst+

50% - 60% dst

<49 % - ndst

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Głoskowska-Sołdatow 29/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Głoskowska-Sołdatow 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)