Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku rosyjskim 380-N2-2YHDTR
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Бобрышов С.В. Историко-педагогическое исследование развития педагогического знания: методология и теория. Ставрополь,

2006.

2. Вершинина Н.А. Структура педагогики: методология исследования. Санкт-Петербург, 2008.

3. Голубев Н.К., Радина К.Д. Структура и уровни социально-педагогической диагностики. Гипотезы и решения. Этика

исследования. Москва, 2009.

4. Загвязинский В.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования, Москва, 2005.

5. Загвязинский В.И. Методология педагогического исследования. Москва, 2017.

6. Кривченко Н.И. Аксиологический подход как методологическая основа педагогического исследования. Ставрополь, 2016.

7. Кузнецова А.Г. Развитие методологии системного подхода в отечественной педагогике. Хабаровск, 2003.

8. Образцов П.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования. Орел, 2002.

9. Садовникова Н.А. Прикладное исследование методологии статистического анализа в педагогических исследованиях. Санкт-

Петербург, 2016.

10. Юдина О.А. Методология педагогического исследования. Оренбург, 2013.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W04 – Student ma pogłebioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna orientacje

badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności

prowadzenia badań w pedagogice) – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta

Umiejętności:

K_U06 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje

problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze – w języku rosyjskim – weryfikacja:

indywidualna prezentacja studenta

Kompetencje społeczne:

K_K01 – Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i

zawodowego – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu:

obecność na zajęciach – dopuszczalne są 2 nieobecności, pozostałe należy zaliczyć podczas konsultacji u prowadzącego przedmiot

przygotowanie i zrealizowanie indywidualnej prezentacji na temat wskazany przez prowadzącego

Zakres tematów:

Metodologia badań pedagogicznych (w języku rosyjskim)

Problematyka przedmiotu:

1. Określenie tematu badawczego

2. Cel główny i cele szczegółowe badania własnego

3. Problem główny i problemy szczegółowe

4. Przedmiot badań

5. Metody badawcze

6. Wybór terenu badawczego

7. Wykorzystanie literatury i innych źródeł

8. Postawienie hipotezy głównej i hipotez szczegółowych

9. Zmienne i wskaźniki

10. Wstęp, wnioski i zakończenie pracy

Metody dydaktyczne:

Warsztat, praca w grupach, praca indywidualna.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Andrei Harbatski 14/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)