Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing na rynku przedsiębiorstw i usług 450-ZS1-3XMPU
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1.M.D.Hutt, T. W. Speh, Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.

2.A.Olczak, M.Urbaniak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006.

3.A.Czubała [et al.], Marketing usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

4. Michael D. Hutt, Thomas W. Speh, Business marketing management, South-Western/Cengage Learning, Mason 2010

5.M.Kruk, Nowy produkt w marketingu przemysłowym, Wydawnictwo UwB, Białystok 2000

Efekty uczenia się:

2XMPU_U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny konkretnych zjawisk gospodarczych na rynku przemysłowym Z1_U01 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

2XMPU_U02 Potrafi pozyskiwać dane rynkowe niezbędne do rozwiązywania konkretnych problemów i podejmowania decyzji na rynku przemysłowym Z1_U02 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

2XMPU_U03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do analizowania i rozstrzygania konkretnych problemów rynkowych Z1_U05 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

2XMPU_U04 Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym w kontekście decyzji biznesowych Z1_U06 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

2XMPU_U05 Potrafi opracować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu na rynku przemysłowym Z1_U07 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

2XMPU_U06 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu problemowi marketingowemu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych Z1_U08 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

2XMPU_K01 Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role Z1_K02 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

2XMPU_K02 Wykazuje postawę kreatywności i przedsiębiorczości proponując innowacyjne rozwiązania w przypadku rynku przemysłowego Z1_K07 - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach (0-2 pkty na każdych zajęciach, max. z aktywności do zdobycia w semestrze 26 pktów), case study (0-3 pkty, max. z case study do zdobycia w semestrze 39 pktów) oraz przygotowanie prezentacji (0-5 pktów).

Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:

91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus

71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus

51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach, które należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni. Nieobecność na 50% zajęć skutkuje brakiem kwalifikacji i możliwości zaliczenia danych zajęć

Zakres tematów:

1. Analiza wybranych obszarów rynku

2. Zachowania nabywców na rynku

3. Relacje partnerskie na rynku

4. Ocena możliwości rynkowych

5. Zarządzanie produktami na rynku

6. Organizacja dystrybucji w marketingu

7. Kształtowanie cen w marketingu

8. Narzędzia komunikacji w marketingu

Metody dydaktyczne:

Rozwiązywanie case study związanych z tematem, pobudzających do samodzielnego myślenia, dyskusje w grupie, prezentacje, zajęcia w formie zdalnej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Kuzionko-Ochrymiuk 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)