Literatura: |
Baluch A., 2008, Od form prostych do arcydzieła, WnAP, Kraków.
Barańska M., Historyjki piosenkowo – obrazkowe
Bogdanowicz i inni, Od wierszyka do rysunku
Borawska Katarzyna. 2004. Umiejętności językowe dziecka kończącego edukację wczesnoszkolną. Białystok: Trans Humana.
Chauvel, Michel, Gry i zabawy w przedszkolu
Cybulska i inni, Inscenizowanie zabaw na podstawie literatury
dziecięcej
Czelakowska D., 1996, Twórczość a kształcenie języka dziecka w wieku wczesnoszkol- nym, „Impuls”, Kraków.
Czelakowska D., 2007, Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji, „Impuls”, Kraków.
Czelakowska Danuta. 2013. Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Impuls.
Duraj-Nowakowa Krystyna. 1998. Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Impuls.
Przetacznikowa Maria. 1973. Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Warszawa
Dyduch B., 2007, Między słowem a obrazem. Dylematy współczesnej polonistyki,
WnAP, Kraków.
Filipiak E., 2001, Metody i techniki stymulowania aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, w: Problemy edukacji lingwistycznej. Teoria i praktyka eduka- cyjna w zmieniającej się Europie. Kształcenie języka ojczystego dziecka, t. 1, red. M. T. Michalewska, M. Kisiel, „Impuls”, Kraków.
Filipiak E., Smolińska-Rębas H., 2000, Od Celestyna Freineta do edukacji zintegrowanej, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz.
Frankiewicz W., 1983, Technika swobodnych tekstów jako metoda kształcenia myślenia twórczego, WSiP, Warszawa.
Gąsiorek K., 1999, Zabawy w tworzenie języka (słowotwórcze możliwości i skłonności dzieci jedenastoletnich), w: Stymulacyjna i terapeutyczna funkcja zabawy, red. M. Kielar-Turska, B. Muchacka, O cyna Wydawniczo-Poligra czna „Agat- Print”, Kraków.
Gąsiorek K., 2006, Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kre- atywności dziecka w wieku przedszkolnym, w: Wspieranie dziecięcej kreatywności, red. B. Muchacka, J. Kurcz, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Nowy Sącz.
Gąsiorek K., 2008, Twórcza aktywność językowa dzieci dziewięcioletnich (na przy- kładzie swobodnych tekstów), w: Kultura – aktywność artystyczna dziecka, red. B. Muchacka, R. Ławrowska, ZamKor, Kraków
Gellner D., Deszczowy król. Teatrzyki dziecięce
Guillamond, Nauka komunikowania się w grupie przedszkolnej
Kapica G., 1990, Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym, WSiP, Warszawa.
Kida J., 1997, Rozwój twórczej aktywności językowej w procesie nauczania, w: Dyskurs edukacyjny, red. T. Ri el, J. Ożdżyński, Kraków.
Kotowska, Rymowanki wrażliwe na tematy kłopotliwe. Wiersze terapeutyczne.
Kowalikowa J., 2004, Tekst cudzy – tekst własny, w: Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, red. A. Janus-Sitarz, UnIVERSITAS, Kraków
Kraków.
Myrdzik B., 1995, Rola dramy w kształceniu polonistycznym, w: Wokół szkoły i nauczyciela, red. H. Wiśniewska, J. Plisiecki, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Kruk, Książka w pracy wychowawczej przedszkola
Kujawiński J., 1990, Rozwijanie aktywności uczniów klas początkowych, WSiP, Warszawa.
Megrier, Zabawy teatralne w przedszkolu
Misiurska A., Zróbmy teatrzyk lalkowy
Mnich M., 2002, Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym, „Impuls”
Pawlak B., Struzik A., 2002, Metody aktywizujące w pracy nauczyciela i uczniów klas początkowych, w: Nauczyciel i uczeń w edukacji zintegrowanej w klasach I–III, red. I. Adamek, WnAP, Kraków
Sokolińska Brygida. 2012. Aktywność własna dziecka jako podstawa jego rozwoju.
Uszyńska-Jarmoc Janina. 2003. Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju. Białystok: Trans Humana.
|