Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat redaktora 340-PS2-1WRE
Konwersatorium (KON) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura:

1. Eisenstein E., Rewolucja Gutenberga, Warszawa 2004.

2. Frołow K., Jak wypromowano bestseller, Warszawa 2006.

3. Gołębiewski Ł., WaszczykP., Rynek książki w Polsce 2012, Warszawa 2012.

4. Gołębiewski Ł., Śmierć książki. No future book, Warszawa 2008;

5. Gołębiewski Ł., Rynek książki w Polsce. Podstawowe zagadnienia, Warszawa 2006.

6. Jachimczyk A., Księgarnia w Internecie. Nie tylko sklep, w: Książka, biblioteka, informacja: między podziałami a współnotą, pod red. J. Dzieniakowskiej, Kielce 2007.

7. Jachimczyk, A., Modele sprzedaży książek w Internecie, dostępny na WWW: http://www.ebib.info/2008/93/a.php?jachimczyk.

8. Klukowski B., Audiobooki w kraju i zagranicą, Warszawa 2013.

9. Klukowski B., Książka w świecie współczesnym, Warszawa 2003.

10. Klukowski B., Tobera M., W tym niezwykłym czasie. Początki transformacji polskiego rynku książki (1989-1995), Warszawa 2013.

11. Świtała M., Zachowania konsumentów i marketing na rynku książki, Warszawa 2003.

12. Straus G., Wolff K., Wierny S., Czytanie, kupowanie, surfowanie. Społeczny zasięg książki w Polsce w 2006 r., Warszawa 2008.

Czasopisma (bieżące numery):

1. „Biblioteka Analiz”

2. „Wydawca”

3. „Notes Wydawniczy”

4. Magazyn „Książki”

Portale informacyjne:

1. www.rynek-ksiazki.pl/ - Biblioteka Analiz - profesjonalny serwis o rynku wydawniczym w Polsce;

2. www.wydawca.com.pl/ - Wydawca - Portal wydawniczy - nowości rynku wydawniczego i księgarskiego, wydarzenia na rynku wydawniczym; kalendarium konkursów literackich z krótkimi opisami; artykuły nt. prawa w działalności wydawniczej.

3. www.instytutksiazki.pl - promocja polskiej literatury na świecie oraz popularyzacja książek i czytelnictwa w kraju.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu na podstawie prezentacji, aktywności i obecności.

Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę.

Zakres tematów:

Realizowane tematy:

1. Czy mamy szansę na sukces? (Wprowadzenie publikacji do planu wydawniczego, Karta książki).

2-3. Dobra literatura to za mało (Opracowanie koncepcji wydawniczej: cele społeczne, finansowe i inne; typ publikacji; adresat; zasięg, forma publikacji; zasady wydania).

4-5. Czy można wydać książkę za darmo? (Budżetowanie publikacji - wydanie tradycyjne, e-wydanie).

6-7. Kto za to wszystko zapłaci? (Źródła finansowania, środki własne, granty, selfpublishing, crowdfunding).

Metody dydaktyczne:

Wykład, wzbogacony prezentacjami multimedialnymi i warsztatami.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Kościewicz 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)