Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA:
- Alter Ego1+, podręcznik i ćwiczenia,
wyd.Hachette 2012, autorzy: C.Hugot, V.M.Kizirian, M.Waendendries
- CD-ROM (dołączony do podręcznika)
LITERATURA DODATKOWA:
Materiały własne prowadzącej i adaptowane z innych podręczników, stron internetowych typu Point du FLE i TV5 Monde.
Platforma liveworksheets.com - fiszki interaktywne
|
Efekty uczenia się: |
Student, który AKTYWNIE uczestniczył w zajęciach i zaliczył przedmiot:
- jest w stanie zredagować typowe krótkie prace pisemne w języku francuskim (elementarny list prywatny/e-mail, krótki opis np. miejsca, miasta, osoby, itp.) wykorzystując poznane słownictwo związane z życiem rodzinnym, społecznym, spędzaniem wolnego czasu oraz podstawowe zasady gramatyczne stylistyczne opanowane w trakcie zajęć oraz samodzielnej pracy, w tym także na podstawie innych źródeł. K7_WG1, K7_WG9
- Potrafi przygotować typową prostą wypowiedź ustną w języku obcym z uwzględnieniem poznanej leksyki, zasad fonetycznych (liaisons, élisions, accent tonique), gramatycznych i stylistycznych języka francuskiego (odpowiednio do poziomu A1 - A1.2) opanowanych w trakcie zajęć i na podstawie ewentualnych innych źródeł. K7_WG2, K7_UW5, K7_UW6
- Zna i umie posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu językoznawstwa w języku francuskim (podstawowe nazwy części mowy, nazwy kategorii gramatycznych itp.), co umożliwia mu opanowanie podstawowych zasad gramatycznych i efektywne korzystanie ze źródeł specjalistycznych (słowniki itp.) KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_UK2
PONADTO:
- Jest w stanie i potrafi pracować oraz współdziałać w grupie podczas dyskusji i w trakcie przygotowywania prac projektowych, przyjmując w niej różne role. K7_UK1, K7_UK2, K7_UO1
- Potrafi posługiwać się językiem francuskim w stopniu, zgodnym z wymaganiami określonymi dla poziomu A1.- A1.2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KA6_UK6
6. Jest gotów do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej. K7_KO3, K7_KO4, K7_WG11
|
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji: ćwiczenia, praca w grupie, dyskusja, praca projektowa, konsultacje, praca własna studenta.
Student jest oceniany:
- w trybie ciągłym (prace cząstkowe, samodzielne i w parach) i na podstawie kolokwiów i prac pisemnych: minimum 2-4 (prace) i 1-2 kolokwia w semestrze.
- na podst. aktywności i obecności na zajęciach (warunek konieczny: nieprzekraczanie dozwolonej liczby 2 nieusprawiedliwionych nieob.).
Zaliczenia na ocenę po I i II semestrze.
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie minimum 55% z puli punktów przyznawanych za poszczególne prace i zadania oraz unormowana kwestia nieobecności na zajęciach.
Semestr II w r.ak. 2019-2020 kończy się zaliczeniem na ocenę na podstawie średniej z ocen.
Prace wykonane w trybie stacjonarnym: waga 100%
Prace wykonane w trybie zdalnym: waga 90%
Kolokwium online w czasie rzeczywstym: waga 100%
Zaliczenie na ocenę po 4 semestrze wg.skali:
DST od 55%, DST+ od 63%, DB od 71%, DB+od 79%, BDB od 87%
|
Zakres tematów: |
Zakres tematów frealizowanych w ramach zajęć:
1. Jedni i drudzy - przedstawianie się, formuły grzecznościowe,
2. Uzyskiwanie informacji o innych (tworzenie pytań, typy pytań)
3. Tutaj i tam - rezerwacje hotelowe, wskazywanie drogi (budowanie pytań).
4. Powiedz mi kim jesteś - rodzina, zawody, cechyb charakteru)
5. W naszej rodzinie: przekazywanie wiadomości i informacji o wydarzeniach z życia rodziny.
6. Każdy ma swój rytm - godziny, pory doby, miesiące i dni.
7. Opowiadanie o rytmie dnia, zajęciach i czynnościach codziennych (czasowiki zwrotne oraz wybrane nieregularne w cz. teraźniejszy).
8. Wyjścia ("Sorties": kino, teatr, koncert, dyskoteka itp.); czas. modalne pouvoir, vouloir, devoir, il faut.
9. Swięta i tradycje we Francji i Polsce: zwyczaje, przeszłość, teraźniejszość.
|