Lektorat języka angielskiego 390-FS2-1LJA
Lektorat (LEK)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Egzamin | ||
Literatura: |
Materiały autorskie prowadzącego Literatura specjalistyczna: Academic Vocabulary in Use – Michael McCarthy, Felicity o’Dell, Cambridge The Complete Guide to TOEFL - Bruce Rogers, Thomson / Heinle Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Philopot S., Curnick, L. (2007). - artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców I serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com, www.euronews.net;education.about breakingnewsenglish.com education https://en.wikibooks.org/wiki - Ted.com - kurzgesagt - www.sciencealert.com - lingua.com - autorskie materiały prowadzącego |
||
Efekty uczenia się: |
I Językoznawstwo Absolwent: K_U18 potrafi przygotować i zrealizować wystąpienie publiczne w języku polskim lub angielskim dotyczące bieżących problemów fizyki lub fizyki medycznej, o ile specjalność to przewiduje K_U19 umie posługiwać się językiem angielskim – zgodnie z wymaganiami poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K_U46 potrafi pracować w zespole przyjmując w nim różne role, w tym w szczególności rolę kierowniczą lub koordynatora eksperymentu, potrafi przyjąć odpowiedzialność za realizowane zadanie zespołowe; jest gotów do pogłębia umiejętności pracy w zespole laboratoryjnym II Pozostała grupa zajęć z kształcenia ogólnego Absolwent: K_W01 rozumie fundamentalne znaczenie fizyki dla rozwoju technologicznego, gospodarczego i cywilizacyjnego oraz, o ile specjalność to przewiduje, jej znaczenie dla ochrony zdrowia K_W13 zna etyczne i prawne aspekty działalności naukowo-dydaktycznej oraz praktycznego wykorzystania osiągnięć badawczych K_W16 rozumie związek badań podstawowych w zakresie fizyki z zastosowaniami w praktyce, w tym, o ile specjalność to przewiduje, z zastosowaniami w praktyce medycznej K_W34 zna koncepcję zarządzania jakością oraz charakteryzuje poszczególne metody i techniki stosowane w zarządzaniu jakością K_W36 posiada podstawową wiedzę na wybrany temat przedmiotu należący do dziedziny nauk humanistycznych bądź teologicznych K_U01 umie w sposób popularny przytoczyć współczesne osiągnięcia w zakresie poznanych działów fizyki, przedstawić najnowsze rozwiązania praktyczne oparte na badaniach naukowych ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań medycznych, o ile specjalność to przewiduje K_K01 ma świadomość odpowiedzialności związanej z wykonywaniem zawodu, szczególnej odpowiedzialności za rzetelne prowadzenie prac badawczych i prezentacji ich wyników oraz, o ile specjalność to przewiduje, ma świadomość szczególnej odpowiedzialności wobec pacjentów i personelu służby zdrowia z racji nabytej wiedzy i kompetencji z zakresu fizyki medycznej K_K03 potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób K_K04 potrafi działać w myśl zasad przedsiębiorczości |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych, konwersacje, praca w grupie, dyskusja, prace pisemne. Warunki zaliczenia przedmiotu: - zaliczenie na ocenę pozytywną sprawdzianów, testów, kartkówek, prac pisemnych, - obecność i aktywny udział w zajęciach. - zaliczenie na ocenę pozytywną modułów e-learning Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec I semestru; egzamin ustny w formie zdalnej na platformie Blackboard Collaborate po zaliczeniu 1 semestru. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Obowiązujące kryteria na poszczególne oceny: 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) UWAGA: w semestrze zimowym 2020 r. zaliczenie przedmiotu poprzez regularne wykonywanie testów na platformie Blackboard i uczestniczenie w zajęciach w czasie realnym ma Blackboard Collaborate. |
||
Zakres tematów: |
Zagadnienia dotyczące dziedziny fizyki 1. Praca ze słownictwem akademickim. 2. Umiejętności akademickie: nauczanie online. 3. Opisywanie faktów, liczb, diagramów, grafów. 4. Analiza wyników badań. Raporty. 5. Przedstawienie argumentów, wyników badań. 6. Porównywanie faktów,klasyfikowanie, opis problemów. 7. Streszczanie tekstów naukowych. 8. Czytanie selektywne i szczegółowe tekstów naukowych. 9. Spójność akademicka. Konsekwencje plagiatu. 10. Prowadzenie spotkań. Zwroty związane z wyrażaniem opinii, (nie)zgadzaniem się z rozmówcą. 11. Pisanie abstraktów artykułów naukowych i popularnonaukowych. 12. Czytanie literatury specjalistycznej. 13. Brachyterapia Zagadnienia e-learningowe: 1. 5 faktów o kształcie fizyki 2. Poglądy Prof. Stephen Hawking’a dotyczące sztucznej inteligencji. 3. Chandra’s observatory. |
||
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych, konwersacje, praca w grupie, dyskusja, prace pisemne |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy piątek, 8:00 - 9:30,
sala 2002 |
Agnieszka Górska | 6/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Fizyki - Kampus |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.