Literatura: |
iteratura podstawowa:
1. P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012 (2020)
2. J.K. Bielecki, L. Pawłowicz (red.) , Zarządzanie wartością spółki kapitałowej , CeDeWu., Warszawa 2012.
3. T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005
Literatura uzupełniająca:
1. A. Paździor,Zarządzanie wartością współczesnego przedsiębiorstwa, Monografie, Politechnika Lubelska, Lublin 2015.
2. M. Jabłoński, Współczesne trendy i wyzwania w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2014.
3. D. Zarzecki, Współczesne wyzwania wyceny przedsiębiorstw, Wydawnictwo: Lasota i Wspólnicy, Szczecin 2013
4. W. Cwynar, A. Cwynar, Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe, Polska Akademia Rachunkowości ; Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2007
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia wykładu jest zrealizowanie założonych efektów kształcenia.
Ogólne warunki uczestnictwa i zaliczenia przedmiotu określa Regulamin Studiów.
Formy zaliczenia przedmiotu:
Wykład: zaliczenie pisemne weryfikujące zakładane efekty kształcenia - 55% punktów
Podstawa zaliczenia - realizacja zakładanych efektów kształcenia - uzyskanie 55% łącznej liczby punktów z przedstawionych form
|
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje następujące treści programowe:
1. Istota i podejścia do rozumienia wartości przedsiębiorstwa. Ekonomiczne kategorie wartości. Koncepcje zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
2. Nośniki wartości przedsiębiorstwa
3. Cel, zadania i zasady wyceny wartości przedsiębiorstwa.
4. Wprowadzenie do metod wyceny wartości przedsiębiorstwa.
5. Metody majątkowe wyceny.
6. Metody dochodowe wyceny.
7. Koncepcja EVA, MVA
|