PNJF3 - umiejętności łączone 1 340-FP1-3UL1
Laboratorium (LAB)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 60 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; „Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ; „Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ; „Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993 « ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ; 300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999.. Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateur etc. |
||
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady redagowania syntezy i dysertacji (tekstu argumentacyjnego). KA6_WG1 2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KA6_UK5 3.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne. KA6_UK5 USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 0400-FP1-3UL1, w cyklu: 2019, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak> Strona 2 z 4 25.09.2020 00:01 4.Student potrafi dobrać właściwy zestaw argumentów do danego tematu wypowiedzi. KA6_UK5 5.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego lub wypowiedzi ustnej, także obejmujących słownictwo specjalistyczne. KA6_UK5 6.Student potrafi zabrać głos w debacie na tematy z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, popularnonaukowe… KA6_UK5 7.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1 8.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę. Student, który uzyskał ocenę pozytywną przystępuje do egzaminu z PNJF. Obecność na zajęciach on-line z włączoną kamerą – dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Zaliczone ćwiczenia: pozytywne zaliczenie testów cząstkowych z włączoną kamerą (dyktand oraz testów z rozumienia tekstu dźwiękowego) oraz debat przeprowadzanych na zajęciach on-line. Oceniana jest przede wszystkim poprawność językowa (w tym stosowanie właściwego rejestru języka w danej sytuacji) oraz zgodność wypowiedzi z tematem, właściwy dobór argumentów oraz właściwych środków językowych w celu wyrażenia swojej opinii na dany temat. Ocenianie podlega również stopień aktywności studenta podczas ćwiczeń. Do zaliczenia przedmiotu niezbędne jest uzyskanie łącznie 55% punktów ze wszystkich testów. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. Student, który nie pisał testu/tów z powodu choroby, powinien dostarczyć zwolnienie lekarskie i napisać test na konsultacjach stacjonarnych w ciągu 2 tygodni od terminu testu na zajęciach. |
||
Zakres tematów: |
1. Tożsamość 2. Zdrowie 3. Migracja populacji 4. Życie miejskie 5. Praca 6. Zmysły i doznania 7. Francofonia 8. Perspektywy i zmiany |
||
Metody dydaktyczne: |
Dyktanda, tłumaczenia. Rozumienie tekstu słuchanego i pisanego,debata, praca w grupach. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 15:00 - 16:30,
(sala nieznana)
|
Magdalena Aleturowicz, Sara Moroz | 7/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.