Język obcy 320-BS1-1JOBI
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Język rosyjski: Literatura podstawowa Ślązak-Gwizdała A., Tatarchyk O., Ekspres na Wschód, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca Глазунова О. И., Грамматика русского языка в упражнениях и комментриях, Санкт-Петербург "Златоуст" 2005. Воробьев А. А., Быков А. С., Пашков Е. П., Рыбакова А. М., Микробиология, Москва 2003 [online: http://spbgmu2.ru/mikra/16.pdf]. Сазонова Т. А., Придача В. Б., Влияние промышленного загрязнения на минеральный и водный режим сосны и ели, [в:] Труды Карельского Научного Центра Российской Академии. Сер. Экспериментальная биология, Петрозаводск 2009, № 3, с. 75-85 [online: http://transactions.krc.karelia.ru/publ.php?plang=r&id=5371]. Ерилин А., Экология и автомобиль, [online: http://nsportal.ru/ap/library/nauchno-tekhnicheskoe-tvorchestvo/2012/02/29/ekologiya-i-avtomobil]. Гришаева Ю. М., Экологическая культура и ее формирование в информационном обществе: социальные аспекты проблемы,[online]. Миллер Л. В., Политова Л. В., Жили-были, Warszawa 2013. Karolczuk M., Szymula R., Общайтесь по-русски!, Białystok 2007. Stiepanowa N., Chrzanowska M., Wzory wypracowań wraz z tłumaczeniami. Język rosyjski, Warszawa 2004. Szczygielska S., Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne 3, Poznań 2004. Zdunik M., Galant S., Repetytorium maturalne z języka rosyjskiego, Warszawa 2014. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Aktualne materiały z internetu. |
||
Efekty uczenia się: |
KA6_UW8 Absolwent potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych. KA6_UK9 Absolwent potrafi stosować podstawową terminologię fachową w języku ojczystym oraz w języku obcym na poziomie B2 w celu opisu zjawisk biologicznych oraz zagadnień dotyczących ochrony środowiska i edukacji środowiskowej, jak i prowadzenia dyskusji na różnych forach. KA6_UO10 Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową, a także pracować samodzielnie i w grupie. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po I semestrze. Student uzyskuje zaliczenie na podstawie wyników testów, obecności, wypowiedzi ustnych oraz pisemnych. Zaliczenie na ocenę na ostatnich zajęciach, forma pisemna, zdalnie, w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem systemu USOSmail. Skala ocen: DST 51%-59%, DST+ 60%-69%, DB 70%-79%, DB+ 80%-89%, BDB 90%-100% Nieobecności należy usprawiedliwić (przedstawić odpowiedni dokument) na następnych zajęciach lub konsultacjach. Dopuszczalne w ciągu semestru są dwie nieobecności bez konieczności odpracowywania. Nieobecności student zalicza w formie ustnej podczas konsultacji zdalnie w czasie rzeczywistym na platformie Blackboard. Nieodpracowane nieobecności są równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu. |
||
Zakres tematów: |
Język rosyjski: Tematy ogólne: 1. Wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie 2. Systemy kształcenia uniwersyteckiego w wybranych krajach Tematy specjalistyczne: 1. Внешность записана в генах (Wygląd zewnętrzny zapisany w genach). Słownictwo dotyczące wyglądu zewnętrznego. Wpływ genów na wygląd zewnętrzny. 2. Клонирование (Klonowanie). Słownictwo dotyczące cech charakteru, uczuć i emocji. Klonowanie – argumenty za i przeciw. 3. Этапы человеческой жизни (Etapy życia człowieka). Słownictwo związane z etapami w życiu człowieka. 4. Профессия биолога (Zawód - biolog). Zawody i stanowiska. Obowiązki i prawa pracowników. Rozmowa kwalifikacyjna, list motywacyjny, CV. Zadania i umiejętności biologa. 5. Эксперимент (Eksperyment). Słownictwo dotyczące zanieczyszczenia powietrza. Nazwy przyrządów potrzebnych do pomiaru zanieczyszczenia. 6. Земля – наша планета (Ziemia – nasza planeta). Słownictwo dotyczące segregacji śmieci. Zachowania proekologiczne. 7. Экологическая культура (Kultura ekologiczna). Słownictwo związane z wykształceniem świadomości ekologicznej. Programy rządowe propagujące ekologię. |
||
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy piątek, 8:15 - 9:45,
Budynek Wydział Biologii - Kampus,
sala 2003 |
Anna Kuzia | 23/ |
szczegóły![]() |
2 |
(brak danych),
(budynek nieznany),
(sala nieznana)
|
Gocha Kvantaliani | 2/ |
szczegóły![]() |
3 |
(brak danych),
(budynek nieznany),
(sala nieznana)
|
Barbara Poskrobko | 0/ |
szczegóły![]() |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.