Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria wychowania 380-RS5-1TWY
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Braun – Gałkowska M., W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych, Warszawa 1994.

2. Dymara B., Cholewa – Gałuszka B., Kochanowska E., Sztuka bycia człowiekiem: wychowanie a poszukiwanie wartości i sensów życia, Kraków 2011.

3. Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2010.

4. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowawcze, Warszawa 2008.

5. Zarzecki L., Teoretyczne podstawy wychowania , Wydawnictwo KPSW, Jelenia Góra 2012.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student:

KA7_WG1

Posiada pogłębioną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesów socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się

W zakresie umiejętności student:

KA7_UW1

Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zapewnienia pełnego uczestnictwa ucznia w procesie kształcenia i wychowania oraz wzmacniania włączenia społecznego

KA_7UW5

Potrafi wykorzystywać aktualne koncepcje psychologiczne i pedagogiczne w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu wychowania i nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

KA7_UO3

Potrafi inicjować i prowadzić działania ukierunkowane na wzmacnianie aktywności i uczestnictwa ucznia w procesie kształcenia i wychowania oraz włączenia społecznego

KA7_UU1

Potrafi analizować własne działania pedagogiczne, dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i rehabilitacyjne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych, a także korzystać z informacji zwrotnych dotyczących własnej pracy, w tym uzyskiwanej w trakcie współpracy z innymi nauczycielami i specjalistami, superwizji koleżeńskich i nadzoru pedagogicznego

W zakresie kompetencji społecznych, student:

KA7_KO2

Jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego

Metody i kryteria oceniania:

- 75% obecność na zajęciach,

- kolokwium – zaliczenie powyżej 51%,

- aktywność na zajęciach.

- praca w grupie.

Zakres tematów:

-Ćwiczenia integrujące grupę. Rola ćwiczeń integrujących.

-Dziedziny wychowania.

-Struktury procesu wychowania.

-Konstruowanie celów wychowania.

-Kim jest autorytet? Relacja wychowawca – wychowanek.

-Kompetencje nauczyciela.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, praca w grupie, praca z tekstem naukowym, prezentacja multimedialna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (parzyste), 15:30 - 17:00, sala B224 (cwi)
Sylwia Romanowska-Jonio 30/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)