Język obcy - angielski cz.1 380-OS1-1JAN1
Lektorat (LEK)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Philopot S., Curnick, L. (2007). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Michael McCarthy, Felicity O;Dell, English Vocabulary in Use, CUP, 2012 C. Latham-Koenig, C. Oxenden; English File Upper Intermediate Third Edition, OUP, 2019 Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com, www.ted.com http://www.euronews.net www.euronews.net www.ted.com The Guardian |
||
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: - zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (KA6_UW4), - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań; potrafi sformułować wnioski i zaprezentować wyniki (KA6_UW5), - ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (KA6_UK2) KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: - ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1) - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (KA6_KO3) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów w sali oraz prac pisemnych -zaliczenie na min. 50% modułów na platformie EduPortal -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo (udział w dyskusji i współpracy w grupie) 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec semestru |
||
Zakres tematów: |
- uniwersytet, studia, programy edukacyjne, - etapy i systemy kształcenia w wybranych krajach, - rozwój kariery zawodowej z uwzględnieniem umiejętności miękkich i potrzeby dokształcania się przez całe życie, - wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie, - stereotypy społeczne i narodowościowe, tolerancja, - osobowość, cechy charakteru - etapy życia, potrzeby ludzi w różnym wieku, - komunikacja interpersonalna - wolontariat |
||
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń: -kluczowych sprawności językowych: mówienie, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego; reagowanie językowe; -ćwiczenie gramatyki i słownictwa ogólnego -nauka i doskonalenie słownictwa specjalistycznego specjalistycznego z dziedziny nauk pedagogicznych |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy poniedziałek, 12:00 - 13:30,
sala B225 |
Paulina Nalewajko | 25/ |
szczegóły![]() |
2 |
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15,
sala B225 |
Paulina Nalewajko | 27/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.