iteratura podstawowa:
*E.Jarosz, E.Wysocka: Diagnoza psychopedagogiczna podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa 2006.
*J.Nikitorowicz, K.Sawicki, T.Bajkowski (red.):Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu. Olecko 2003
*T.Bajkowski,K.Sawicki,U.Namiotko: Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości. W-wa 2014.
*S.Badora, P.Maciaszczyk, M.Piątek (red.):Pedagogika opiekuńcza wobec problemów rodziny i możliwości jej wspierania. Tarnobrzeg 2014.
*K. Stemplewska-Żakowicz, Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencje profesjonalne. Gdańsk 2013.
*E. Wysocka, Diagnostyka pedagogiczna.Kraków 2013.
*A K. Duraj-Nowakowa, U. Gruca-Miąsik. Rodzina, diagnoza, profilaktyka i wsparcie. Rzeszów 2009.
*E. Jarosz, Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice 2004.
*E. Wysocka, Diagnoza w resocjalizacji. Warszawa 2008.
*B. Skałbania, Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne. Kraków 2011.
*Wojnarska, Diagnostyka resocjalizacyjna. Lublin 2010. *K. Duraj-Nowakowa, U. Gruca-Miąsik. Rodzina, diagnoza, profilaktyka i wsparcie. Rzeszów 2009.
*M.Deptuła (red.): Diagnostyka profilaktyka socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej. Bydgoszcz 2005.
* M.Deptuła (red.): Diagnostyka profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej. Bydgoszcz 2006.
*M.Stierlin,I.Rucker-Embden, NWetzel,M.Wirsching: Pierwszy wywiad z rodziną. Gdańsk 1999.
*M.Karwowska-Struczyk, W.Hajnicz: Obserwacja w poznaniu dziecka, Warszawa 1998 .
*Z.Skorny: Metody badań i diagnostyka pedagogiczna..
*R.Fleck_Bangart:O czym mówią rysunki dziecka. Kielce 2001.
*A.Frydrychowicz: Rysunek rodziny. Projekcyjna metoda badania stosunków rodzinnych. Warszawa 1996.
*P.Wallon,A.Cambier,DEngelhart: Rysunek rodziny. W-wa 1993
*H.Sęk: Metody projekcyjne w psychologii dzieci i młodzieży. Warszawa 1986.
Literatura uzupełniająca:
*R.Goodman, S. Scott :Psychiatria dzieci i młodzieży. Wrocław 2000
*L.Cierpiałkowska :Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej. W: H. Sęk (red.), Psychologia kliniczna (t. 1, s. 132-152). Warszawa 2005
*http://psychologiczny.eu/zaburzenia-psychosomatyczne-u-dzieci/
*B.Niemierko: Diagnostyka edukacyjna podręcznik akademicki . 2009.
*S.Badora, B.Czeredrecka,D.Marzec: Rodzina i formy jej wspomagania. Kraków 2001.
*D.Rybczyńska (red.):Ciągłość i zmiana w obszarze profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Kraków 2003.
*A.Ładyżyński (red.): Pedagogika rodziny – in statu nascendi czy uznana subdyscyplina? Wrocław 2012.
*A.Rejzner (red.): Przemoc i agresja w szkole próby rozwiązania problemu. Warszawa 2008.
*L.Pytka: Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa 2005.
*S.Gerstman: Rozmowa i wywiad w psychologii. Warszawa 1974.
*Gerald D.Oster. P.Gould: Rysunek w psychoterapii. Gdańsk 2003.
*M.Braun-Gałkowska: Metody projekcyjne.
*J.Rembowski: Metody projekcyjne w psychologii dzieci i młodzieży. Warszawa 198.
*M.Stasiakiewicz, T.Szustrowa: Wybrane zagadnienia testów projekcyjnych. Warszawa 1989.
*S. Palka , Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1998
*T.Pilch: Zasady badań pedagogicznych. W-wa 1998
*D. Wosik-Kawali, T. Zubrzycka-Maciąg, Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Kraków 2011.
*B. Skałbania, Poradnictwo pedagogiczne. Kraków 2009.
*A.Kozłowska: Znaczenie relacji rodzinnych dla pozytywnego rozwoju dziecka. Diagnoza i terapia. Warszawa 2000.
*A.Kozłowska: Jak pomagać dziecku z zaburzeniami życia uczuciowego. Warszawa2000.
*M.Święcicka: Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi. Warszawa 1996.
*M.B.Pecyna: Rodzinne uwarunkowania zachowania dziecka. Warszawa 1998.
*G.Poraj, J.Rostowski (red.):Zagrożenia życia rodzinnego, 2003.
*J.Mazur: Przemoc w rodzinie. Teoria i rzeczywistość. Warszawa 2002.
*V.Satir: Terapia rodziny. Teoria i praktyka. Gdańsk 2000.
*J.U.Lis: Solo, ale w ostrogach: poradnik dla samotnych rodziców, 2012.
*H.Cudak: Zagrożenia emocjonalne i społeczne dzieci z rodzin rozwiedzionych, 2010.
*E.Jarosz: Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego. Katowice 2001.
|