Język obcy - rosyjski cz.3 380-SS1-2JRO3
Lektorat (LEK)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kowalska N. i in., Repetyrorium tematyczno-leksykalne, W-wa 2012 Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Literatura uzupełniająca: Классификация характеров, [online: http://azps.ru/articles/cmmn/cmmn12.html]. Уральская М. В., Соцальная работа в городе Екатеринбурге, [online: http://do.teleclinica.ru/201977/]. Ślązak-Gwizdała A., Tatarchyk O., Ekspres na Wschód, Warszawa 2012. Rodimkina A., Riley Z., Landsman N., Rosja dzisiaj. Teksty i ćwiczenia, Warszawa 2003. Aktualne materiały z Internetu |
||
Efekty uczenia się: |
KA6_WG10: Student zna podstawową terminologię z zakresu pracy socjalnej przynajmniej w jednym języku obcym - test kontrolny KA6_UK4: Student ma podstawowe umiejętności leksykalne, interpretacyjne i translatorskie w zakresie problematyki pracy socjalnej dla języka obcego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - test kontrolny |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po III semestrze. Student uzyskuje zaliczenie na podstawie wyników testów, aktywności na zajęciach, wypowiedzi ustnych lub pisemnych. Dopuszczalne w ciągu semestru są dwie nieobecności bez konieczności odpracowywania. Nieobecności student zalicza w formie ustnej. Nieodpracowane nieobecności są równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu. |
||
Zakres tematów: |
1. Типы семей (Modele rodziny). Więzi łączące domowników. Modele rodziny. Wpływ wychowania na zachowanie dziecka. 2. Конфликты (Konflikty). Wpływ problemów i konfliktów w rodzinie na proces socjalizacji nastolatka. 3. Увлечения Фрейда (Pasje Freuda). Zainteresowania i czas wolny socjologa. 4. Физическая привлекательность (Atrakcyjność fizyczna). Stereotypy związane z wyglądem zewnętrznym. 5. Качаства социального работника (Cechy pracownika socjalnego). Słownictwo dotyczące cech charakteru, uczuć i emocji. Charakterystyka pedagoga, pracownika socjalnego. 6. Культура (Kultura). Wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie. 7. Praca socjalna w Polsce i w Rosji. |
||
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienia, pisania, rozumienia tekstów, rozumienia ze słuchu. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 15:30 - 17:00,
sala A6 |
Danuta Kosior | 1/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.