Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy wychowania fizycznego 380-DS5-2IBF
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014

Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006

Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006

Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018

Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018

Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego,

Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015

Efekty uczenia się:

KA7_WG13 absolwent zna i rozumie wiedzę przedmiotową umożliwiającą jej aplikację w projektowaniu działań w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

KA7_UW6 absolwent potrafi funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy

KA7_UO6 absolwent potrafi udzielać pierwszej pomocy

KA7_KK4 absolwent jest gotów do autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ćwiczeń na ocenę, na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych przez Studentkę/Studenta za:

- wykonanie zadań przedmiotowych indywidualnych i zespołowych

- opracowanie i przedstawienie autorskiego zestawu ćwiczeń porannych

Zakres tematów:

1.Sylwetka psychofizyczna dziecka w wieku 3-10 lat. 2g

2. Proces uczenia się i nauczania czynności ruchowych. 2g

3. Teorie zabawy, różne definicje zabawy. 2g

4. Funkcje i cechy zabawy, definicje gry. 2g

5. Klasyfikacja gier i zabaw ruchowych. 2g

6. Metodyczne aspekty nauczania bieżnych zabaw i gier ruchowych. Tworzenie własnych odmian zabaw. 2g

7. Metodyczne aspekty nauczania skocznych zabaw i gier ruchowych. Tworzenie własnych odmian zabaw. 2g

8. Metodyczne aspekty nauczania orientacyjno-porządkowych zabaw i gier ruchowych. Tworzenie własnych odmian zabaw. 2g

9.Metodyczne aspekty nauczania zabaw i gier ruchowych na czworaka, rzutnych i kopnych. Tworzenie własnych odmian zabaw. 2g

10.Metodyczne aspekty nauczania zabaw i gier ruchowych ze śpiewem, przy muzyce, z mocowaniem i dźwiganiem. Tworzenie własnych odmian zabaw. 2g

11.Formy aktywności fizycznej dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci lub uczniów:

Bieg na orientację jako integracja z treściami geograficzno-przyrodniczymi- czytanie mapy-dla dzieci w pomieszczeniu zamkniętym oraz na terenie boiska szkolnego, zabawy terenowe. 2g

12.Ćwiczenia poranne w przedszkolu, ćwiczenia śródlekcyjne w edukacji wczesnoszkolnej. 2g

13. Ćwiczenia korygujące wady postawy. 2g

14. Techniki relaksacyjne wykorzystywane w aktywności ruchowej 2g

15. Pierwsza pomoc 2g

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące, problemowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 10:15 - 11:45, sala C1.2 (teatralna)
Katarzyna Nadachewicz 20/ szczegóły
2 każdy czwartek, 12:00 - 13:30, sala C1.2 (teatralna)
Katarzyna Nadachewicz 19/ szczegóły
3 każdy czwartek, 13:45 - 15:15, sala C1.2 (teatralna)
Katarzyna Nadachewicz 19/ szczegóły
4 każdy czwartek, 15:30 - 17:00, sala C1.2 (teatralna)
Katarzyna Nadachewicz 20/ szczegóły
5 każdy czwartek, 17:15 - 18:45, sala C1.2 (teatralna)
Katarzyna Nadachewicz 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)