Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy - angielski 380-S2-1JAN
Lektorat (LEK) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland,

Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP

Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP

English for Presentations M. Grussendorf, OUP

Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP

Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.

Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:

Literatura podstawowa:

Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:

Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.

Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:

www.guardian.com

www.bbc.com/news

www.conversation.com

www.independent.com

www.onestopenglish.com

linguahouse.com

breakingnewsenglish.com

www.warsawvoice.pl

https://www.ted.com/

https://ed.ted.com/

Efekty uczenia się:

UMIEJĘTNOSCI, absolwent potrafi

KA7_UW1 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych w kontekście języka obcego

sposób weryfikacji: testy cząstkowe/semestralne, prace pisemne, udział w dyskusji, egzamin ustny

KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się

w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania

rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące

różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć

teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych

dyscyplin naukowych w kontekście języka obcego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:

KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy,

podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się

odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża

taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje

to podejście wśród innych

sposób weryfikacji:

-przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie

-prace pisemne (np. streszczenie pracy licencjackiej / artykułu specjalistycznego),

-testów pisemnych w sali,

-zadań z modułów nauczania online,

-egzaminu ustnego.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu:

-zaliczenie na min. 51% testów w sali oraz prac pisemnych (np.streszczenie artykułu z dziedziny specjalizacji studenta)

-zaliczenie na min 51% modułów na platformie

-obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo ( udział w dyskusji i wpółpracy w grupie)

91% - 100% - bardzo dobry (5.0)

81% - 90% - dobry plus (4.5)

71% - 80% - dobry (4.0)

61% - 70% - dostateczny plus (3.5)

51%- 60%dostateczny (3.0)

Zaliczenie przedmiotu:

zaliczenie na ocenę na koniec II semestru

egzamin ustny na koniec II semestru

Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 zjazdu nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zajęć/ zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu/filmu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia)

Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.

Warunki zaliczenia egzaminu ustnego:

-Egzamin ustny składa się z 2 części. Część 1 polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania).

-Studenci dyskutują na jeden z tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz wchodzą w interakcję z egzaminatorem (studenci udzielają odpowiedzi na zadane przez niego pytania).

Część 2 polega na przedstawieniu ustnego raportu z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta wg wzoru podanego przez lektolektora oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania).

-Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach.

-Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość fachowego słownictwa.

Zakres tematów:

1.XX1 century skills. Jakie cechy powinien posiadać absolwent 21-go wieku?

2.What are determinans of professional success? Jakie czynniki determinują sukces zawodowy?

3.Faces of education. Jakie czynniki determinują sukces systemu edukacji?

4.Challenges of modern education. Wyzwania współczesnej edukacji w dobie pandemii.

5.Older people with social needs. Problemy starzejącego się społeczeństwa.

6.Homelessness. Problem bezdomności/ bezdomności wśród dzieci wśród dzieci; dzieci ulicy.

7.War & refugees. Problemy współczesnego świata: konflikty zbrojne,uchodźcy; pomoc, funkcjonowanie.

8.Diversity and tolerance. Wielokulturowość i tolerancja we współczesnym świecie.

9.Elements of develpmental psychology:Human development and knowledge acquisition. Rozwój człowieka i zdobywanie wiedzy.

10.Elements of social psychology: Personality and career choice.Elementy psychologii społecznej.Osobowosć w wybór ścieżki zawodowej.

Tematyka zajęć (8 tematów do wyboru), może się różnić w zależności od grupy ćwiczeniowej/specjalizacji studentów w grupie)

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: min 50% stacjonarnie oraz

do 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie e-lerningowej w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne.

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych:

-doskonalenie umiejętnosci czytania i rozumienia tekstów fachowych oraz analizę językową tekstów specjalistycznych

-doskonalenie umiejętności rozumienia wypowiedzi specjalistycznych np. wykładów

-rozwijanie znajomości słownictwa fachowego z dziedziny nauk pedagogicznych.

-doskonalenie umiejętności wypowiedzi ustnej oraz pisemnej na dany temat

Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie prac i testów pisemnych oraz przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 8:00 - 9:30, sala A6 (wyk)
Barbara Rudziak 24/22 szczegóły
2 każda środa, 14:45 - 16:15, sala B4
Barbara Rudziak 21/22 szczegóły
3 każda środa, 13:45 - 15:15, sala A113 (cwi)
Wiesława Gierłachowska-Bałdyga 22/22 szczegóły
4 każda środa, 12:00 - 13:30, sala A113 (cwi)
Wiesława Gierłachowska-Bałdyga 13/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)