Literatura: |
Borucka, A., & Ostaszewski, K. (2008). Koncepcja resilience. Kluczowe pojęcia i wybrane zagadnienia. Medycyna wieku rozwojowego, 12(2 Pt 1), 587.
Gajewska G., Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka. Wybrane zagadnienia teorii i praktyki opiekuńczo-wychowawczej, WSiP, Zielona Góra 2004.
Guzik-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, Wyd. Żak, Warszawa 2011.
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, Wyd. Żak, Warszawa 2006.
Konaszewski K. Pedagogika wrażliwa na resilience, Studium teoretyczno-empiryczne. Impuls, Kraków 2020.
Konaszewski, K., Kolemba, M., & Niesiobędzka, M. (2019). Resilience, sense of coherence and self-efficacy as predictors of stress coping style among university students. Current Psychology, 1-11.
Konaszewski, K., Niesiobędzka, M., & Surzykiewicz, J. (2021). Factor structure and psychometric properties of a Polish adaptation of the Warwick–Edinburgh Mental Wellbeing Scale. Health and Quality of Life Outcomes, 19(1), 1-11.
Konaszewski, K., Skalski, S., & Surzykiewicz, J. (2021). The Polish version of the Resilience Scale 25: adaptation and preliminary psychometric evaluation. Frontiers in Psychology, 12.
Konaszewski, K. Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej. Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna, 153.
Skalski, S., Konaszewski, K., Dobrakowski, P., Surzykiewicz, J., & Lee, S. A. (2021). Pandemic grief in Poland: adaptation of a measure and its relationship with social support and resilience. Current Psychology, 1-9.
Pilch T., Lepalczyk I., (red.) Pedagogika społeczna: człowiek w zmieniającym się świecie, Wyd. Żak, Warszawa 1995
Wysocka E., Koncepcja resilience jako podstawa teoretyczna identyfikacji zaburzeń w przystosowaniu i działań profilaktycznych [w:] Profilaktyka i probacja w środowisku lokalnym (red.) B. Urban, M. Konopczyński, Kraków 2012, s. 285-299.
|